لاغری با ایکس بادی : توصیه های مهم برای گرفتن نتیجه عالی
اکتبر 27, 2019
EMS چیست و کاربردهای آن چیست؟
نوامبر 28, 2019
نمایش همه

لاغری با ایکس بادی

لاغری با ایکس بادی

ایکس بادی به عنوان یک ورزش هم اکنون در بیش از ۵۵ کشور دنیا به کار می رود و بیش از ۴۴ هزار تمرین به وسیله دستگاه ایکس بادی انجام میشود. این ورزش نوین در ایران نیز در بیش از ۷۰ مرکز در تهران و شهرستان ها وجود دارد. در این مقاله قصد داریم تمام آنچه در مورد ایکس بادی نیاز است بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.
ایکس بادی سیستمی ورزشی است که از طریق پوشیدن جلیقه مخصوص و ارسال سیگنال های الکتریکی به عضلات بدن، آنها را با سرعت بالایی ورزش می دهد. در طول جلسات ۲۰ دقیقه ای ورزش ایکس بادی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری در حین انجام تمرینات و حدود ۱۸۰۰ کالری نیز در طول ۴۸ ساعت بعد از تمرین برای ریکاوری عضلات مصرف می شود. یعنی در هر جلسه ایکس بادی حدود ۲۵۰۰ کالری می سوزانید و تنها با دو جلسه ۲۰ دقیقه ای در یک هفته کل نیاز ورزشی خود در هفته را برطرف می کنید. این سیستم به جز در بعضی موارد خاص برای کلیه سنین بانوان و آقایان و نوجوانان هیچ گونه ضرری ندارد.

آیا به دنبال تناسب اندام و لاغری هستید اما وقت کافی برای رفتن به باشگاه ندارید؟ آیا روش های مختلفی که امتحان کرده اید نتیجه ای برای شما نداشته است؟ ایکس بادی با بالا بردن سرعت سوخت و ساز و درگیر کردن تمام عضلات بدن تان می تواند در زمان کمتری شما را به نتیجه دلخواه برساند کافیست خود را مجاب کنید تا چند جلسه ایکس بادی را امتحان کنید و تاثیر فوق العاده آن را ببینید.

ایکس بادی ورزشی است که از متد EMS استفاده می کند (مخفف کلمه Electric Muscle Stimulation به معنای تحریک الکتریکی عضلات). در این روش با ارسال پالسهای الکتریکی توسط دستگاه سرعت عضله سازی در بدن شما تا ۵ برابر افزایش می یابد همچنین ایکس بادی سرعت چربی سوزی بدن را تا ۳ برابر افزایش می دهد. جلیقه های ایکس بادی الکترود ها و کابل هایی دارند که از طریق آن پالسهای الکتریکی به بدن منتقل می شود. در مورد قیمت لباس ایکس بادی بد نیست بدانید قیمت خرید جلیقه های ایکس بادی مارکهای آلمانی و مجارستانی از ۸ تا ۱۸ میلیون تومان است.


تاثیر ایکس بادی در لاغری

تمرینات ایکس بادی در دو نوع قدرتی و هوازی هستند که با مکانیسم هایی مختلف به کاهش وزن و چربی سوزی منجر می شوند.

تمرینات قدرتی با ایجاد توده عضلانی بدون چربی منجر به کاهش وزن می شوند. در طول ترین ایکس بادی و تا ۴۸ ساعت بعد از تمرین متابولیسم بدن افزایش پیدا می کند که میتوان همراه با رژیم غذایی سالم و همچنین استفاده از دمنوش های لاغری این روند را افزایش داد تا کاهش وزنی معقول و دائمی رخ دهد.
تمرینات نوع دیگر ایکس بادی هوازی می باشند که چربی سوزی، گردش خون و هضم را افزایش می دهند. تمرینات هوازی روشی قدرتمند برای چربی سوزی هستند.

EMS چگونه عمل می کند؟

در متد EMS فرکانس هایی پایین در حدود ۱۵۰ ضربه در ثانیه و نیروی جریان برق خفیف کمتر از ۱۰۰ مگا آمپر که برای بدن و قلب انسان بی خطر هستند ارسال می شود و همزمان تمرینات موثری بر روی عضلات انجام میگیرد. هر ضربه با یک تکان ناگهانی همره است که بعد از تعداد معینی ضربه دقیقا مانند ورزش سنتی عضلات منقبض می شوند یعنی عضلات با آگاهی منقبض شده و حرکات هدف دار انجام میگیرد.
EMS برای جلوگیری از آتروفی عضلانی در فضانوردان نیز مورد استفاده قرار میگیرد چون نبود جاذبه در فضا به این معنی است که هیچ کدام از تمرین های متعارف زمین نمی تواند انجام شود و رگرسیون عضله بدن با EMS رفع می شود. این فناوری پس از آن در ورزش حرفه ای برای توانبخشی به ورزشکاران مجروح به کار گرفته شد و اکنون به عنوان یک ورزش با نام ایکس بادی در بیشتر کشورهای دنیا انجام می شود.
به طور کلی:

ایکس بادی ورزشی فشرده و متراکم برای کل بدن است
جدیدترین روش سلامتی و تندرستی در آمریکا و اروپا می باشد که اکنون در ایران نیز در حال رشد است.
با ایکس بادی ۹۰ درصد ماهیچه های بدن ۸۰ بار در ثانیه تحریک و ورزش می کنند.
فقط ۲ تا ۳ دفعه ۲۰ دقیقه ای در هفته همان نتیجه ۶ تا ۹ ساعت ورزش در باشگاه بدنسازی را می دهد.
سیستم بسیار موثری برای تسکین و درمان کمر درد می باشد.

کاربردهای ایکس بادی
۱: ورزش و تندرستی

راهکارهای ایکس بادی همه معادلات را عوض کرده است، فرقی ندارد ورزشکار حرفه ای باشید یاتا به حال به هر دلیلی از ورزش دور بوده اید این روش کمک میکند تا بهتر ورزش کنید.
۲: لاغری و زیبایی

با پیشرفت تکنولوژی رسیدن به لاغری و تناسب اندام با فعال سازی مکانیسم های طبیعی بدن انجام می گیرد.
۳: برای پزشکی و درمان

استفاده از تکنولوژی ایکس بادی برای تقویت اعصاب و کاهش درد مفاصل و مهره های کمر به صورت علمی در تحقیقات دانشگاهی به اثبات رسیده است
مزایای ایکس بادی

افزایش استقامت
افزایش چربی سوزی
افزایش انعطاف پذیری
فشار کم و عدم نیاز به وزنه های سنگین
درمان موثر سلولیت و مقابله با تجمع چربی در بدن
افزایش ۲۰ درصدی قدرت و ۵۰ درصدی استقامت طی ۸ هفته

در مقایسه ایکس بادی با ورزش های سنتی باید گفت ایکس بادی می تواند فواید یک تمرین شدید را راحت تر و در زمان کمتری به ارمغان بیاورد. این ورزش محدودیت وزن و سایز ندارد و برای افراد بالای ۱۸ سال قابل انجام است. همچنین برای ورزشکارانی که دچار آسیب شده اند قابل انجام می باشد.
ایکس بادی – تمرین کل بدن

با فعال شدن تمام گروه های عضلانی اصلی در بدن در حین انجام ایکس بادی، انقباض عضلانی تقریبا ۱۵۰ برابر بیشتر از انقباض عضلانی در تمرینات ورزشی سنتی می باشد.
XBody – اتصال ذهن و عضله

در تمرین های سنتی ۶ تا ۸ هفته زمان میبرد تا مسیرهای عصبی یک اتصال آگاهانه برای هدفمند کردن عضلات و جذب اثر حرکات ایجاد شوند اا در ایکس بادی پیام الکتریکی به طور طبیعی توسط مغز از طریق سیستم عصبی مرکزی به عضله منتقل می شود. در تمرین سنتی معمولا حدود ۴۰ درصد عضلات هنگام اجرای حرکات درگیر می شوند در حالی که در تمرینات ایکس بادی این مقدار بیشتر از ۹۰ درصد می باشد.
XBody – فیبر عضلانی

ایکس بادی فعال سازی بافت های عضلانی را بسیار گسترده تر از ورزش های سنتی امکان پذیر می کند و به همین سبب شاهد رشد قابل توجه بافت های عضلانی و افزایش متابولیسم خواهید بود.

ایکس بادی در سالن های ورزشی، مراکز سلامتی و زیبایی، توانبخشی و پزشکی مورد استفاده قرار می گیرد.
ورزشکاران حرفه ای نیز برای بهبود سرعت و قدرت خود از ایکس بادی استفاده می کنند.
عوارض ایکس بادی

برخی معتقدند جریان های الکتریکی ممکن است عوارض جانبی داشته باشد و به قلب ضرر برساند. اما در واقع اینطور نیست. این نکته را به خاطر داشته باشید که درمان با جریان الکتریکی بخشی شناخته شده از تکنیک های فیزیوتراپی محصول می شود. و جریان های دستگاه ایکس بادی فقط می تواند عضلات اسکلتی رشته ای بدن را فعال کند و اعضایی مثل قلب به طور کلی در دسترس این جریان نیستند.
در چهارم آگوست ۲۰۱۵ مردی ۲۰ ساله به علت تمرینات شدید EMS طی یک جلسه بدنسازی در بیمارستان بستری شد. تشخیص پزشکان رابدومیولیز بود که در واقع تجزیه بافت عضلانی می باشد و فیبر عضلانی را به خون منتقل می کند و به صورت بالقوه به از بین رفتن کلیه ها می انجامد. وزارت بهداشت اسرائیل در ماه ژانویه یک هشدار ایمنی رسمی علیه دستگاه های ای ام اس صادر کرد.
با این حال مربی شخصی رونالد سافار، مالک مشترک مرکز پورت اسپید فیت EMS خطرات مطرح شده توسط پزشکان با استفاده مسئولانه از تکنولوژی قابل مدیریت است. او اشاره داشت که « ایکس بادی و در واقع EMS ممکن است باعث ایجاد چنین آسیبی شود اگر شدت تحریک عضلانی غیر معمول باشد». با محدود کردن جلسات ایکس بادی به جلسات ۲۰ دقیقه ای، داشتن حداقل دوره استراحت دو روزه بین جلسات و داشتن مربی مخصوص برای آنالیز شرایط بدنی هر فرد می توان ورزشی عالی و بدون عوارض داشت. سازمان غذا و داروی آمریکا نیز نگرانی خود را از عوارض EMS به دلیل استفاده بی رویه و بیش از حد مجاز اعلام کرده است اما این دستگاه و متد را رد نکرده است بلکه توصیه های لازم را مطرح نموده است.

چند سوال متداول در مورد ایکس بادی
۱٫ آیا برای انجام ایکس بادی نیازمندی های خاصی لازم است؟

خیر. هر فرد سالم میتواند از ایکس بادی استفاده ای موثر داشته باشد و فقط در مورد بیماری های خاص تمرین ایکس بادی مجاز نیست که تمام موارد منع کننده قبل از شروع آموزش بررسی می شوند.

۲٫ آیا کاهش وزن با ایکس بادی امکان پذیر است؟

بله. در مرحله اول شما کم شدن سایز را احساس می کنید و در مرحله دوم چربی های انباشته مورد حمله قرار می گیرند. با افزایش فعالیت عضلات روزانه کالری بیشتری خواهید سوزاند یعنی مصرف انرژی افزایش می یابد. ایکس بادی متدی ایده ال برای تغییر رژیم غذایی و کاهش موثر وزن خواهد بود.

۳٫ نتیجه تمرینات ایکس بادی بعد از چه مدت قابل مشاهده خواهد بود؟

از بین رفتن چربی ها، افزایش قدرت و بهبود ظاهر پوست در طول ۴ الی ۶ هفته قابل مشاهده و اندازه گیری خواهد بود. البته قابل ذکر است که شرایط فیزیکی هر فرد در شروع تمرینات و همچنین نوع رژیم غذایی در سرعت نتیجه گیری تاثیر به سزایی دارد. ما ۲ جلسه تمرین ۲۰ دقیقه ای در هفته را توصیه می کنیم.

۴٫ آیا افراد مسن هم می توانند از این روش استفاده کنند؟

افراد مسن نیز میتوانند به طور یکسان از مزایای این متد بهره مند شوند. طبق تحقیقات دانشگاه ارلانگن چربی های شکمی که برای سلامتی افراد تهدید کننده تلقی می شوند با تمرینات ایکس بادی به طور موثری کاهش می یابند.
۵٫ آیا ورزشکاران حرفه ای می توانند با انجام تمرینات ایکس بادی توان ورزشی خود را افزایش دهند؟

از اثرات فوق العاده ورزش ایکس بادی افزایش میزان سرعت ورزشکاران است. بررسی های انجام شده در دانشگاه تربیت بدنی شهر کلن آلمان ثابت کرده است که EMS حداکثر توان سرعتی یک ورزشکار را تا ۳۰ درصد افزایش می دهد. به همین دلیل است که تیمو بول، قهرمان تنیس روی میز و جورج هاکل، قهرمان رشته لژسواری، به معجزه EMS ایمان پیدا کرده اند.
باشگاه ایکس بادی در تهران

باشگاه های ایکس بادی در تهران در حال گسترش هستند و هر روز به تعداد آنها اضافه می شود. در حال حاضر بیش از ۷۰ مرکز در تهران و شهرستان ها مجهز به دستگاه ایکس بادی هستند و خدمات این ورزش را ارائه می دهند.