ایکس بادی چیست و چگونه باعث لاغری و تناسب اندام میشود؟

تعویض تاچ و ال سی دی گوشی های موتورولا
آوریل 6, 2020
تعویض گلس گوشی موبایل چقدر هزینه دارد و چگونه انجام می‌شود؟
آوریل 12, 2020
نمایش همه

ایکس بادی چیست و چگونه باعث لاغری و تناسب اندام میشود؟

ایکس بادی چیست و چگونه باعث لاغری و تناسب اندام میشود؟

حتما شما هم نام ورزش ایکس بادی (اس بادی) را شنیده‌اید و با خود گفتید که این هم یکی دیگه از روش‌های معمولی است که هیچ فایده‌ای برای سلامتی یا لاغری ندارد. اما در واقع این طور نیست و این ورزش می‌تواند باعث لاغری و تناسب اندام شما بشود. ایکس بادی ورزشی است که اکنون در بیش از ۵۵ کشور دنیا طرفدار دارد و روزانه بیش از ۴۴ هزار تمرین به وسیله این دستگاه انجام می‌شود.

این ورزش نوپا در ایران هم در حال رشد است.

ایکس بادی (اس بادی) چیست؟

ایکس بادی ورزشی است که از متد EMS استفاده می‌کند.

این متد به معنای تحریک الکترونیکی عضلات است.

در این روش دستگاه پالس‌های الکترونیکی را به صورت مستقیم به عضلات ارسال می‌کند.

همین کار باعث می‌شود تا در یک تمرین ۲۰ دقیقه‌ای، سرعت عضله‌سازی در بدن شما تا ۵ برابر بیشتر شود.

همینطور این ورزش سرعت چربی سوزی را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.

ایکس بادی از جلیقه‌هایی در کنار دستگاه استفاده می‌کند که به جلیقه‌ های Xbody یا Sbody معروف هستند.

این جلیقه‌ها از انعطاف و عملکرد بالایی برخوردار هستند.

این جلیقه‌ها، الکترودها و کابل‌هایی دارند تا بتوانند پالس‌های الکترونیکی را به بدن انتقال دهند.

EMS چگونه کار میکند؟

زمانی که تمرینات سنتی را انجام میدهید، مغر پالس هایی را به سمت عضلات شما فرستاده و باعث تحریک عضلات شما میشود. با این وجود، تمام عضلات ارتباط خوبی با مغز ندارند و این عضلات به راحتی فعال نمی شوند و بنابراین آنها رشد نمی کنند.تمرین به وسیله EMS و دستگاه SBODY باعث تقویت تمام گروه های عضلانی شده و همچنین به تقویت اتصالات عصبی محرک مربوط به حرکت عضلانی کمک می کند. این عمل با ارسال امواج الکتریکی به طور مستقیم به این اعصاب مغزی انجام میشود، حتی عضلات ضعیف نیز فعال می شوند.از آنجایی که فیبرهای عضلانی با دستورالعمل غیرمعمول با EMS فعال می شوند، از دوره ابتدایی سطح، فعال تر می شود که فیبر عضلانی را با سرعت شتاب بیشتری تولید می کند. بافت عضلانی فعال تر نیاز به مصرف بیشتر انرژی دارد و بنابراین کالری بیشتری را حتی در حالت استراحت می سوزاند!
EMS چیست؟

EMS ایجاد انقباض عضلانی با استفاده از ضربه های الکتریکی است. بر این اساس اثر ورزش در عضلات بدست می آید.این ضربه ها توسط یک دستگاه ساخته شده و از طریق الکترودها به سطح پوست برای تحریک عضلات تحویل داده میشوند. این ضربه ها باعث می شود که عضلات تحریک شوند، بنابراین نتیجه مشابه حرکت واقعی و انقباض منظم عضلات است.دستگاه Sbody ، تمرین کامل برای بدن با EMS را فراهم می کند، در عین حال با تحریک گروه های بزرگ عضلانی، به شما کمک می کند تا به ظاهر مناسب و ظریف دسترسی پیدا کنید.

به وسیله تمرین با تکنولوژی SBody’s EMS شما می توانید نتایج یک تمرین ۹۰ دقیقه ای را تنها در ۲۰ دقیقه به دست آورید!

تمرینات ایکس بادی معمولا در جلسات ۲۰ دقیقه‌ای انجام می‌شود. در همین مدت شما بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ کالری را فقط در حین انجام تمرینات مصرف می‌کنید. در حدود ۱۸۰۰ کالری هم طی ۴۸ ساعت پس از هر جلسه و به دلیل ریکاوری عضلات مصرف خواهید کرد. یعنی شما در هر جلسه بیست دقیقه‌ای در حدود ۲۵۰۰ کالری مصرف خواهید کرد. شما تنها با ۲ بار تمرین ۲۰ دقیقه‌ای این ورزش در هفته، نیاز ورزشی خود در کل هفته را برطرف خواهید کرد. در این ورزش دو نوع تمرین وجود دارد که هر دو به لاغری به کاهش وزن کمک می‌کنند.یک نوع تمرین تمرینات قدرتی است که افزایش متابولیسم بدن را مورد هدف قرار داده که اگر با رژیم غذایی مناسب همراه شود، نتیجه آن کاهش وزن به همراه ایجاد توده عضلانی بدون چربی است. تمرین دیگر این ورزش، تمرینات هوازی است.

نتیجه این تمرین‌ها افزایش گردش خون، افزایش چربی سوزی و هضم است.
فواید دستگاه ایکس بادی

امروزه ورزشکاران حرفه‌ای زیادی از این ورزش استفاده می‌کنند و دلیل اصلی آن هم مزایایی است که ایکس بادی با خود به همراه می‌آورد. اگر بخواهیم این ورزش را با تمرین‌های سنتی مقایسه کنیم، باید بگوییم که ایکس بادی می‌تواند فایده‌های یک تمرین شدید را راحت‌تر و در زمان بسیار کمتری برای شما به ارمغان بیاورد.از مهمترین مزایای این دستگاه انعطاف پذیری بیشتر و افزایش استقامت بدن است. شما با انجام این ورزش دیرتر احساس خستگی خواهید کرد.

شما با استفاده از این ورزش می‌توانید به راحتی وزن کم کنید.

یکی از مزایای خوب ایکس بادی در این است که در همان مراحل اولیه تمرین می‌توانید کاهش وزن را به خوبی احساس کنید. علاوه بر این، این ورزش با افزایش متابولیسم بدن و فعالیت عضلانی باعث می‌شود تا کالری بیشتری ور مقایسه با ورزش معمولی مصرف کنید.یکی دیگر از فواید خوب ایکس بادی این است که شما می‌توانید این ورزش را به صورت طولانی مدت انجام دهید. فراموش نکنید که قدرت و استقامت شما تنها با تمرینات منظم انجام می‌شود. پس اگر تمرینات خود به صورت منظم یا متداول انجام ندهید، عضلات به وضعیت اولیه خود باز می‌گردند.