تعویض گلس گوشی موبایل چقدر هزینه دارد و چگونه انجام می‌شود؟

ایکس بادی چیست و چگونه باعث لاغری و تناسب اندام میشود؟
آوریل 12, 2020
ساخت ماهیچه و عضله چقدر طول می کشد؟
آوریل 19, 2020
نمایش همه

تعویض گلس گوشی موبایل چقدر هزینه دارد و چگونه انجام می‌شود؟

اگر بنا به هر دلیل نیازمند تعویض گلس گوشی موبایل خود شدید، توصیه می‌کنیم یک بار هم که شده این راهنمای اختصاصی را مطالعه کنید. در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با جزئیات و هزینه تعویض گلس گوشی موبایل صحبت کنیم.
منظور از تعویض گلس گوشی چیست؟

منظور از تعویض گلس گوشی موبایل در واقع تعویض شیشه محافظی است که شرکت های سازنده پنل های ال سی دی آن را به عنوان لایه محافظ بر روی ال سی دی گوشی های موبایل پرس می‌کنند. دقت داشته باشید که منظور از تعویض گلس گوشی موبایل، تعویض شیشه‌ نازکی نیست که تقریبا تمام کاربران به عنوان لوازم جانبی خریداری کرده و روی صفحه نمایش گوشی های خود نصب می‌نمایند. برای آشنایی با نحوه تعویض آن دسته از گلس هایی که به عنوان لوازم جانبی به فروش می‌رسند به مطالعه مقاله “آموزش تعویض گلس گوشی موبایل (گلس محافظ صفحه نمایش)” بپردازید. پس منظور ما از گلس گوشی های موبایل شیشه محافظی است که به صورت یکپارچه با مجموعه تاچ و ال سی دی گوشی پرس و نصب شده است و کاربر در نصب یا برداشتن آن هیچ دخالتی ندارد.
تعویض گلس موبایل چه زمانی انجام می‌شود؟

اما حتما این سوال در ذهنتان ایجاد خواهد شد که اصلا تعویض گلس گوشی چه زمانی انجام می‌شود و به چه دردی می‌خورد! قبل از اینکه در رابطه با این موضوع صحبت کنیم بهتر است شما را با اجزای تشکیل دهنده پنل تاچ و ال سی دی گوشی های موبایل امروزی آشنا سازیم. پس از اینکه با جزئیات این مسئله آشنا شدید، بهتر توضیحات تکمیلی ما در رابطه با زمان و شرایط مناسب برای تعویض گلس موبایل را درک خواهید کرد.

تعویض گلس گوشی موبایل

تاچ ال سی دی گوشی های موبایل امروزی از چهار بخش اصلی تشکیل شده است. اگر از لایه بیرونی به سمت داخل پیش برویم اولین بخش گلس روی ال سی دی است که وظیفه محافظت از آن در برابر برخورد با اشیا و عوامل خارجی را بر عهده دارد. پشت این گلس تاچ یا اصطلاحا دیجیتایزر نصب شده که وظیفه آن تشخیص محل لمس کاربر یا شناسایی دستورات لمسی او خواهد بود. در پشت تاچ هم ال سی دی و چراغ های نوردهنده پشت آن قرار داند که محتوای نمایشگر را به تصویر می‌کشند. در نهایت هم فریم ال سی دی آخرین قطعه تشکیل دهنده مجموعه خواهد بود که تمام اجزای تشکیل دهنده تاچ ال سی دی گوشی را در کنار هم به صورت فشرده نگه می‌دارد. بنابراین وقتی از تاچ ال سی دی گوشی صحبت می‌کنیم، منظورمان مل مجموعه مذکور است.

اما چه زمانی به تعویض گلس گوشی موبایل نیاز پیدا خواهید کرد؟

در برخی شرایط خاص ممکن است در اثر ضربه‌ای که به گوشی وارد می‌شود، گلس روی ال سی دی آن بشکند اما سایر اجزای تشکیل دهنده تاچ ال سی دی گوشی یعنی تاچ، ال سی دی و فریم آن سالم باقی بمانند. در این شرایط ترک و شکستگی هایی روی صفحه نمایش گوشی ایجاد خواهد شد اما با این حال ال سی دی و تاچ گوشی بدون مشکل عمل می‌کنند. در اینگونه شرایط خاص می‌توانید با تعویض گلس گوشی موبایل خود مشکل آن را برطرف سازید و از تعویض گلس موبایل ب عنوان جایگزین تعویض کل مجموعه تاچ ال سی دی استفاده کنید.

تعویض گلس گوشی چه مزیتی نسبت به تعویض تاچ ال سی دی دارد؟

تعویض گلس گوشی موبایل

اصلی ترین مزیتی که تعویض گلس گوشی موبایل در مقایسه با تعویض تاچ ال سی دی دارد مربوط به هزینه و قیمت تعمیر می‌شود. حتما می‌دانید که تعویض تاچ ال سی دی گوشی های موبایل یکی از گران قیمت ترین تعمیرات این محصولات به شمار می‌رود. عموما بخش عظیمی از قیمت گوشی ها مربوط به صفحه نمایش آن ها می‌شود، بنابراین طبیعی است که هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی بالا باشد. اما زمانی که مشکل صفحه نمایش با تعویض گلس گوشی قابل حل باشد، هزینه تعمیر به شدت کاهش پیدا می‌کند ، چون در این حالت عملا نیازی به تعویض تاچ و ال سی دی نخواهید بود و فقط گلس روی آن تعویض می‌شود. بنابراین کاهش هزینه تعمیرات موبایل اصلی ترین مزیت تعویض گلس گوشی در مقایسه با تعویض ال سی دی آن خواهد بود.

از سوی دیگر زمانی که شما مشکل صفحه نمایش گوشی خود را با تعویض گلس رفع می‌کنید، تاچ و ال سی دی فابریک و اصلی گوشی را در دستگاه نگه داشته‌اید که این موضوع هم خود می‌تواند نقطه قوت دیگری باشد. همیشه صفحه نمایش های اصلی و فابریکی که روی گوشی های موبایل متصل هستند در مقایسه با اغلب صفحه نمایش یا تاچ ال سی دی های دیگر که به عنوان قطعه تعمیری در بازار عرضه می‌شوند کیفیت بهتری دارند. بنابراین این مسئله و حفظ تاچ ال سی دی فابریک گوشی هم می‌تواند یکی دیگر از مزیت های تعویض گلس گوشی موبایل در مقایسه با تعویض تاچ ال سی دی باشد.
مراحل تعویض گلس گوشی موبایل

اگر به خاطر داشته باشید در مطلب “تعمیر گوشی گلس شکسته” تا حدی در رابطه با جزئیات تعویض گلس گوشی های موبایل صحبت کردیم، اما حالا و در این بخش می‌خواهیم به طور مختصر در رابطه با مراحلی که باید در پروسه تعویض گلس گوشی طی شوند بیشتر صحبت کنیم. پیش از هر چیز باید بگوییم که به منظور تعویض گلس موبایل باید از ابزارها و دستگاه های خاصی استفاده شود که قیمت بالایی دارند. این دستگاه در تمام مغازه ها و مراکز تعمیرات موبایل وجود ندارند، بنابراین نمی‌توانید تعویض گلس گوشی موبایل خود را به هر تعمیرکاری واگذار کنید و برای انجام این کار حتما باید به مراکز منتخب تعمیرات موبایل با امکانات ویژه مراجعه نمایید.

تعویض گلس گوشی موبایل

در پروسه تعویض گلس گوشی های موبایل ابتدا باید با دستگاه های خاص گلس شکسته و معیوب از روی ال سی دی گوشی جمع‌آوری شود. این مرحله از کار نیاز به دقت بالایی دارد و باید با دستگاه های خاص انجام شود، در غیر این صورت ممکن است به ال سی دی سالم گوشی آسیب وارد شود و بدین ترتیب کاربر ملزم به تعویض کل تاچ ال سی دی دستگاه گردد. بنابراین این مرحله از کار اهمیت بالایی خواهد داشت و نیاز به دقت ویژه‌ای دارد.

بعد از اینکه گلس شکسته صفحه نمایش از روی آن برداشته شد، نوبت به نصب گلس جدید می‌رسد. در این مرحله باید چسب های خاصی به گلس جدید زده شود و تاچ ال سی دی گوشی در دستگاه خاصی قرار داده شود تا پرس حرارتی گلس بر روی فریم LCD انجام گردد. پس از اینکه پرس انجام شد یک مرحله دیگر از کار باقی می‌ماند که اصطلاحا به آن مرحله حباب گیری گفته می‌شود. در این مرحله هم از ابزار و دستگاه خاصی برای اینکه حباب های هوای زیر گلس ال سی دی از بین بروند استفاده خواهد شد. بعد از سپری کردن این مرحله تعویض گلس گوشی با موفقیت انجام شده است. لازم به اشاره است که در برخی دستگاه ها ممکن است پروسه تعویض گلس گوشی به شیوه دیگری انجام شود یا یک دستگاه به تنهایی قابلیت های جداسازی گلس شکسته، پرس گلس جدید و حباب گیری را ارائه کند.