استفاده از ورزش ایکس بادی برای لاغری
می 13, 2020
ورزش ایکس بادی یا EMS چیست و چگونه اثر می کند؟
می 23, 2020
نمایش همه

دستگاه ای ام اس ems چیست ؟

در این مقاله قصد داریم بررسی کنیم که دستگاه ای ام اس ems چیست و همچنین این دستگاه مد جدید لوکس پوشیدنی را برای شما تشریح کنیم، زیرا اکثرا اطلاعات کامل و درستی از آن ندارند و در مورد اینکه آیا واقعا این دستگاه همانطور هست که می گویند یا اینکه تبلیغات یا هیجان زدگی کاذب می باشد صحبت کنیم، در ادامه مقاله سعی داریم به سوالاتی که ممکن است در این زمینه برای شما پیش بیاید پاسخ دهیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ای ام اس چیست؟
دستگاه ems چیست چند نوع دارد ؟
ems training چیست و آیا خطری سیستم عصبی بدن را تهدید می کند ؟
با توجه به نتایج تحقیقات اثرات ems چیست ؟
به چه کسانی توصیه می شود که از دستگاه ای ام اس استفاده نکنند ؟
نتیجه تحقیقات انجام شده درمورد تأثیر ای ام اس در درمان بیماری ها چه بود ؟
ورزش ای ام اس چیست و چه معایبی دارد ؟

ای ام اس چیست؟

Ems مخفف عبارت Electrical Muscle Stimulation ( به معنی تحریک الکتریکی عضله ای ) می باشد، یک دستگاه پوشیدنی است و از ارسال پالس های الکریکی استفاده می کند، در رابطه با آن عبارت ems training نیز به کار می رود زیرا در واقع سیستم آموزشی نوینی است که در آن از تحریک عضلانی الکتریکی و ورزش ساده و معمولی استفاده شده است.
نحوه کارش به این صورت است که پالس های الکتریکی را تولید می کند و آن پالس ها را توسط یک الکترود که به عضله های مورد نظر وصل هستند، می فرستند و باعث ایجاد انقباض شده و تعداد و شدت این انقباض های را روی عضله افزایش می دهد. در حین انجام ورزش و حرکات به روش های سنتی و معمولی مغز سیگنال هایی را تولید کرده و به عضلات درگیر ورزش ارسال می کند، دستگاه ای ام اس این عملیات را شبیه سازی می کند با این تفاوت که الکترود های خارجی به بدن وصل می شوند ( با پوشیدن بخش پوشیدنی دستگاه ای ام اس ) و سپس این سیگنال ها که به صورت پالس هایی ارسال می شوند، از سطح پوست بدن رد شده و به عضله ها می رسند ( حتی به لایه های عمیق تر عضلات نیز خواهند رسید ) و آنجاست که تاًثیر خود را نشان می دهند و باعث ایجاد انقباض در عضله ها می شوند
نکته مهم این است که در کار کردن با ems عضلات هیح تفاوتی را نسبت به زمانی که ورزش و حرکات معمولی انجام می دهند، از نظر نوع انقباضی که ایجاد می شود و طرز ایجاد شدنش احساس نمی کنند. ای ام اس عضلات را به صورت غیر ارادی درگیر می کند ولی این درگیری برای ورزشکار دردی به همراه ندارد.
حسی که از طریق ورزش ems با دستگاه ems به بدن دست می دهد شبیه ویبره است، ولی مشکلی که وجود دارد این است که خود انسان تحت تاثیر این پالس ها و انقباض های غیر ارادی نمی تواند ریتم درست تنفس خود را نگه دارد چون دستگاه با ایجاد انقباض های شدید و سریع این اجازه را به انسان نمی دهد. در این زمینه باید در نظر داشته باشید که به مرور زمان و با تجربه بیشتر شما در استفاده از این دستگاه این مشکل برطرف می شود.
افرادی که تجربه ورزش ems را داشته اند، می گویند که وقتی دستگاه روی شدت پایین حرکات تنظیم بود، به بدن فشار زیادی نمی آورد ولی اگر دستگاه را روی شدت بالای حرکات تنظیم شده به آنها فشار آورده و در آن زمان حس می کردند که به میزان زیادی عرق می کنند.
دستگاه ems چیست چند نوع دارد ؟

دو نوع دستگاه ای ام اس موجود است ( البته تاکنون ) :

ems بی سیم یا وایرلس
ems با سیم

البته روش کار هر کدام از این دستگاه ها با دیگری فرق دارد و هر کدام به شیوه خاصی عمل می کنند، در مدل بدون سیم آن برای کنترل کردن و مدیریت دستگاه از یک تبلت اسفاده می شود.
ems training چیست و آیا خطری سیستم عصبی بدن را تهدید می کند؟

برای رسیدن به پاسخ این سوال آزمایش هایی انجام شده که که نتایج آنها این را بازگو می کند که ems بی خطر است. استفاده از آن خطری برای بدن و مغز ندارد و سیستم عصبی بدن نیز آسیبی نمی بیند زیرا پالس ها موج های ناچیزی را به بدن منتقل می کنند.
با توجه به نتایج تحقیقات اثرات ems چیست ؟

واقعیت این است که تحقیقات علمی زیادی با عنوان اثر بخشی روش کار دستگاه ای ام اس انجام شده است، نتیجه این تحقیقات نشان داده است که کار کردن با ems می تواند قدرت عضلانی در ورزشکاران را افزایش دهد و همچنین روی عضلات افرادی که ورزشکار نیستند نیز موثر باشد.
شرکت هایی که این لباس ها را طراحی و تولید کرده اند بیان میکنند که شما می توانید با آن ورزش کنید و در مدت زمان کوتاه تری از مزایای ورزش ems بهره مند شوید.

به چه کسانی توصیه می شود که از دستگاه ای ام اس استفاده نکنند ؟

این دستگاه مانند هر دستگاه دیگری نیز دارای فواید و معایبی می باشد و واضح است که عوارضشان بعضی از افراد را که مستعد هستند را دام گیر می کند، این دستگاه مانعی برای بسیاری از افراد برای استفاده کردن از دستگاه ای ام اس ندارند اما برای بعضی ها ممکن است مضر باشد. پس اگر دچار مشکلات جسمی هستید و یا شرایط زیر را دارید، نباید از دستگاه ای ام اس استفاده کنید :

افرادی که مبتلا به تشنج هستند.
افرادی که مبتلا به سرطان هستند.
بیماران هموفیلی.
افرادی که بیماری های عفونی دارند.
افراد مبتلا به فشار خون.
افرادی که بیماری پوستی دارند.
افرادی که تومور دارند.
افراد مبتلا به ام اس و بیمارهای عصبی .
افرادی که باردار هستند.
افرادی که دچار بیماری های قلبی هستند.
افرادی که دچار مشکلات گردش خون هستد.

نتیجه تحقیقات انجام شده درمورد تأثیر ای ام اس در درمان بیماری ها چه بود ؟

اگر پزشک یا فیزیوتراپ شما اینگونه تشخیص داده است که برای بازتوانی استفاده کردن از این دستگاه ( ورزش ای ام اس )می تواند به سود شما باشد، توصیه می کنیم حتما به تشخیص پزشک خود احترام گذاشته و ورزش ای ام اس را آغاز کنید. درعین حال می توانید از پزشک یا فیزیوتراپ خود برنامه ورزشی نیز بگیرید.
تصور اکثر مردم در مورد این دستگاه چنین است که فقط برای ورزش و تناسب اندام کاربرد دارد ولی چنین نیست و در زمینه های دیگر نیز کاربرد دارد مثلا برای درمان بعضی از بیماری ها که در پایین چند نمونه از آنها گفته شده است.

برای باز سازی و تقویت عضلات کف لگن مناسب است
برای افزایش گردش خون مناسب است
برای شفاف شدن پوست مناسب است
برای سوزاندن چربی های بدن مناسب است
برای افزایش روند رشد مناسب است
برای برطرف شدن افسردگی ناشی از وزن مناسب است
برای رسیدن به تاسب اندام مناسب است
برای کم شدن سلولیت مناسب است
برای جلوگیری از تکرر و بی اختیاری ادرار مناسب است
برای ترمیم شدن قسمت هایی که دچار تحلیل بعد از عمل های جراحی شده اند مناسب است

ورزش ای ام اس چیست و چه معایبی دارد ؟

در ورزش کردن با دستگاه ای ام اس نمی‌توانید شدت حرکتی که انجام می‌دهید را احساس کنید و در واقع زمان می برد که بدن متوجه شود شدتی که به آن وارد شده است چقدر است، به همین دلیل چناچه فردی زمان کافی برای ریکاوری نداشته باشد یا در نظر نگیرد، ممکن است نتواند به اهداف مد نظر خود برسد
از دیگر معایب ems این است کسانی که بیماری های قلبی عروقی دارند. استفاده از دستگاه ای ام اس برای آنها می‌تواند خطر آفرین باشد، به همین خاطر ضروری است که فرد زیر نظر مربی مجرب و تحصیل کرده و متخصص در این زمینه که در جریان شرایط جسمانی و وضعیت سلامتی فرد باشد حرکات را برنامه ریزی و کنترل کند.
باید متذکر شویم که خانمهایی که دوران بارداری و یا قاعدگی را طی می کنند یا در شرایط خاص دیگری هستند نباید از این دستگاه و ورزش ای ام اس استفاده کنند.
در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی همه جانبه دستگاه ای ام اس بپردازیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد. به شما توصیه می کنیم در صورت داشتن شرایط استفاده از این دستگاه، حتما ورزش ای ام اس را در برنامه هفتگی خود قرار دهید و از مزایای آن استفاده کنید.