ایکس بادی XBody چیست – مزایا و معایب استفاده از ایکس بادی
ژوئن 2, 2020
ورزش ایکس بادی یا EMS چیست و چگونه اثر می کند؟
ژوئن 13, 2020
نمایش همه

لاغری سریع را با دستگاه EMS تجربه کنید

ورزش و تناسب اندام
مقاله در یک نگاه
دستگاه EMS نسل جدیدی از ورزش است که با پوشیدن لباس مخصوص، جریان های الکتریکی ضعیفی به عضلات وارد می شود. این روش نه تنها برای چربی سوزی و کاهش وزن و سایز کاربرد دارد بلکه به عضله سازی و فرم دهی عضلات نیز کمک می کند و مناسب افرادیست که زمان آنها محدود است و یا می خواهند با صرف زمان کمتر نتیجه ی بهتری کسب کنند.

دستگاه EMS دستگاهیست که در آن با استفاده از جریان های الکتریکی ضعیف، ماهیچه ها تحریک و مجبور به انقباض می شوند. اپراتورهای دستگاه، الکترودهایی به پوست فرد وصل می کنند تا ماهیچه های هدف منقبض شوند. با ایجاد جریان الکتریکی، تن عضلانی و قدرت ماهیچه هایی که تا کنون غیر فعال بوده اند، حفظ می شود. این تحریک الکتریکی به تقلید از روش طبیعی ورزش ماهیچه ها عمل می کند. دستگاه EMS برای افزایش دامنه ی حرکات ماهیچه ای و بهبود جریان خون در بدن بسیار مفید است.
برخی از فواید دستگاه EMS چیست؟

دستگاه EMS می تواند در موارد زیر به شما کمک کند:

افزایش قدرت و تراکم ماهیچه ها
افزایش حجم ماهیچه ها
افزایش قدرت انفجاری
فرم دهی به اندام ها
ترمیم بافت های آسیب دیده
ریکاوری ماهیچه ها

دستگاه EMS نباید جایگزین روتین ورزشی شما شود، بلکه باید تمرین های ورزشی شما را قدرتمندتر کند. شما با استفاده از این روش غیر تهاجمی می توانید عملکرد خود را بهبود ببخشید و فیبرهای ماهیچه ای بیشتری را برای موارد زیر فعال کنید:
وارم آپ های دینامیک

ماهیچه های خود را با برنامه های پیش ساخته ی دستگاه گرم کنید تا بهره ی بیشتری از زمان خود در باشگاه ببرید. گرم کردن ماهیچه ها پیش از ورزش خطر آسیب در طول ورزش و فعالیت های ورزشی را کاهش خواهد داد.
تمرین های ورزشی برای بهبود عملکرد ماهیچه ها

دستگاه ای ام اس- ورزش و تناسب اندام

ماهیچه های شما نمی دانند که شما واقعا وزنه برداری کرده یا از دستگاه EMS استفاده کرده اید. اگر شما هر دو کار را انجام دهید، ماهیچه های شما برای تمرین های ورزشی سطح بالاتر آماده می شوند. این دستگاه به شما اجازه می دهد تا بدون برداشتن وزنه های سنگین، مقاومت را افزایش دهید. این کار فشار را از روی ماهیچه ها برمی دارد و شما را به اهداف کاهش وزنتان می رساند.

پیشنهاد :چند تمرین ورزشی موثر برای کاهش وزن
ریکاوری سریع

برنامه های مختلف موجود در دستگاه EMS، موجب جا به جایی اکسیژن تازه و مواد مغذی به ماهیچه ها و تسهیل دفع سموم از بدن می شوند، در نتیجه ریکاوری را تسریع می کنند.
آیا دستگاه EMS به ماهیچه سازی کمک می کند؟

مطالعات بالینی نشان داده است که دستگاه EMS به ماهیچه سازی کمک می کند و تاثیر بسیاری از عملکردها را در بدن بهبود می بخشد. برخی از این تاثیرات شامل افزایش تراکم ماهیچه ها، افزایش قدرت و افزایش بازده قدرتی برای حرکاتی چون پرش عمودی می باشد.
چرا باید از دستگاه های مورد تایید سازمان غذا و دارو استفاده کرد؟

دستگاه هایی که دارای تاییدیه ی سازمان غذا و دارو نیستند، غیر قانونی هستند و ممکن است به درستی ساخته نشده باشند. در نتیجه قابل اطمینان و موثر نیستند.