XBODY چیست؟
جولای 12, 2020
همه‌چیز درباره روش تمرینی جدید EMS
جولای 19, 2020
نمایش همه

رژیم غذایی ایکس بادی XBody

رژیم غذایی ایکس بادی XBody

 

جدید ترین ورزش های قرن ۲۱ ام، ایکس بادی است که نه تنها در بین ورزشکاران حرفه ای و قهرمانان محبوب است بلکه توانسته در بین مردم عادی نیز به خوبی جای خود را باز کند. در این مطلب قصد داریم به رژیم غذایی ایکس بادی اشاره کنیم. افزایش سرعت عضله سازی و چربی سوزی به تنهایی برای مجاب کردن افراد به سمت این روش کافی است اگرچه این روش که مبتنی بر متد EMS و پالس های الکتریکی است، مزایا بسیاری دارد. پس اگر دنبال تناسب اندام و لاغری سریع هستید، ورزش کردن با ایکس بادی برای شما بسیار مناسب است.

امروزه کاربرد تکنولوژی و ابزار های متناسب با آن سبب سهولت زندگی و افزایش لذت و رضایت افراد شده اند. اگرچه استفاده از تکنولوژی در سبک زندگی نیز اثرات منفی داشته و بی تحرکی، چاقی و حتی افسردگی را به دنبال داشته است.اما در صورت استفاده از جدید ترین روش ها همچون EMS دیگر خبری از اضافه وزن و چاقی نیست و افراد به راحتی می توانند به آرزوی دیرینه خود، تناسب اندام دست یابند بدون آنکه وقت و انرژی زیادی صرف کنند.

ایکس بادی و متد EMS چیست و چه مزایا فراوانی برای سلامتی دارد و می تواند به لاغری شکم و پهلو کمک کند.اما با توجه به اینکه در این روش ورزشی تعداد زیادی از عضلات درگیر می شود، متابولیسم نیز افزایش می یابد همانند سایر ورزش ها باید فرد از نظر رژیم غذایی و گروه های متفاوت مواد غذایی تامین شود در غیر این صورت دستیابی به تناسب اندام ممکن است به تعویق بیفتد.قبل از اینکه درباره رژیم غذایی مناسب در متد ایکس بادی صحبت شود نیاز است در مقدمه یک اطلاعات کلی درباره این فناوری جدید و اثرات آن داشته باشید. پس کسب این اطلاعات پیش فرض به شما کمک می کند تا یک دید کلی داشته باشید و در تنظیم رژیم غذایی مناسب موفق باشید. مطالعه این نوشتار به شناخت بهتر متد ایکس بادی و رژیم غذایی مناسب آن کمک زیادی می کند پس با ما همراه باشید.

ایکس بادی از دیگر روش های ورزشی نوین است که همچون کراس فیت و تی آر ایکس طرفداران بسیاری در مدت اندک توانسته جذب کند.در سیستم ورزشی ایکس بادی، لباس مخصوص آن یعنی جلیقه ایکس بادی نقش اصلی در دستیابی به اهداف تناسب اندام ایفا می کند. در این جلیقه مخصوص، الکترود ها و کابل هایی را تعبیه می کنند تا بتواند پالس های الکتریکی را به گروه های عضلانی منتقل کنند.انقباض عضلات در اثر دریافت این پالس های الکتریکی رخ می دهد که مشابه انقباضی است که در بدن توسط مغز دستور آن صادر می شود. به همین دلیل است که در این متد نوین، سرعت عضله سازی و چربی سوزی به شدت افزایش می یابد به طوری که حتی در جلسات ابتدایی نیز تغییر سایز محسوس است.

همانطور که اشاره شد جلیقه مخصوص ایکس بادی با تولید پالس های الکتریکی سبب تحریک الکتریکی عضلات (Electric Muscle Stimulation) می شود.در واقع در زمانی که فرد ورزشکار برای ورزش به استودیو ایکس بادی مراجعه می کند، مربی برای ارسال پالس الکتریکی باید دستگاه را به برق متصل کند تا همزمان با انجام تمارین ورزشی، تمامی عضلات همزمان درگیر شوند که نتیجه آن تسریع روند عضله سازی و چربی سوزی است.جلسات ورزشی ایکس بادی معمولا در هفته دو مرتبه در ۲۰ دقیقه برگزار می شوند ولی نتایجی که فرد از انجام تمارین ورزشی مشاهده می کند مشابه ۶ تا ۹ ساعت فعالیت ورزشی با سایر روش های سنتی است.

با توجه به اینکه صنعت مد و زیبایی امروزه رشد چشمگیری پیدا کرده است، داشتن تناسب اندام و عضلات قوی آرزوی بسیاری از جوانان و نوجوانان است.در مدت کمی متد ایکس بادی با توجه به نتایجی که در این زمینه داشت در بین ورزش دوستان به سرعت محبوب شد.افزایش فعالیت فیبر های عضلانی سبب رشد محسوس و قابل توجه عضلات می شود. حتی این نتایج را افراد می توانند در جلسات ابتدایی نیز احساس کنند.اما افرادی که از طریق روش های سنتی به ویژه بدنسازی به دنبال دستیابی به عضلات قوی هستند نه تنها متحمل فشار زیادی بر مفاصل خود می شوند بلکه باید زمان زیادی را نیز به این کار اختصاص دهند.سبک زندگی ماشینی نه تنها موجب شده که افراد وقت زیادی برای ورزش کردن نداشته باشند بلکه دچار رخوت و تنبلی نیز شده اند و انگیزه ای برای فعالیت ورزش طولانی مدت نیز ندارند اما در ایکس بادی این مشکل حل شده است.اگر شما نیز نه تنها با مشکل کمبود وقت مواجه هستید بلکه صبر کافی برای دیدن نتایج ندارید، ما ایکس بادی را به شما پیشنهاد می کنیم که در مدت زمان کوتاه نیز چربی سوزی و تغییر سایز مشخص است.

افزایش رشد و حجیم شدن عضلات افراد در ایکس بادی به دلیل دریافت پالس هایی که از دستگاه دریافت می شود رخ می دهد. کاهش سایز و تناسب اندام در جلسات ابتدایی رویایی است که با ایکس بادی امکان پذیر شده است.افزایش سرعت سوخت و ساز بدن از دیگر نتایج این روش است که نه تنها فرد ورزشکار در زمان انجام تمارین آن را تجربه می کند بلکه تا ۴۸ ساعت بعد نیز این شرایط تداوم دارد.

در ایکس بادی برای علاقه مندان به لاغری و کاهش وزن امکان انجام تمارین قدرتی و تمارین هوازی فراهم است.

تمارین قدرتی: افزایش سرعت سوخت و ساز از نتایج اصلی انجام تمارین قدرتی است که در ایکس بادی با توجه به تاثیر پالس های دریافتی از جلیقه مخصوص این روند تا ۴۸ ساعت بعد نیز همچنان تداوم می یابد. اگر مایلید در زمان کوتاهتری شاهد تناسب اندام و لاغری باشید توصیه می کنیم نسبت به دریافت رژیم غذایی اصولی نیز دقت داشته باشید.

تمارین هوازی: در متد EMS امکان انجام تمارین هوازی نیز فراهم است که در طی آن روند گردش خون ورزشکار تسریع می شود و افزایش چربی سوزی نیز به همین دلیل رخ می دهد‌.

اگر چه متد ایکس باری را بیشتر به خاطر تاثیری که بر تناسب اندام و لاغری دارد می شناسند اما تمرین کردن با این روش مزایا بی شمار دیگری نیز دارد که در ادامه اشاره می شود:

اثر بخشی سریع:

با توجه به اینکه در این متد در مقایسه با سایر روش هاب سنتی، نه تنها تعداد عضلات بیشتری تحریک می شوند بلکه شدت آن نیز بالاتر است. ورزشکاران می توانند در جلسات ابتدایی نیز نتایج آن را ببینند.

نداشتن عوارض جانبی:

اگرچه در ایران این متد مدت زیادی نیست که به همگان معرفی شده است اما کاربرد آن در فیزیولوژی برای اهداف درمانی قدمت بالایی دارد و تاکنون عوارض جانبی خاصی گزارش نشده است.اگرچه توصیه می کنیم چنان چه قصد دارید با کمک این متد ورزش کنید حتما در انتخاب مربی حرفه ای و مجرب دقت داشته باشید.

  • افزایش قدرت جسمانی و بهبود عملکرد عضلات:

مهم ترین و شاید اولین نتایج ایکس بادی را بتوان در عضلات افراد مشاهده کرد. الکترود های تعبیه شده در جلیقه ایکس بادی با تولید پالس های الکتریکی نه تنها سبب تحریک تعداد زیادی از عضلات می شوند بلکه با هماهنگ کردن عضلات و اعصاب به این فرایند سرعت می بخشند.

  • افزایش سرعت کالری سوزی:

افزایش سوخت و ساز بدن در ایکس بادی موجب می شود که روند کالری سوزی نیز تسریع شود و افراد با مشاهده نتایجی همچون کاهش سایز و لاغری برای ادامه جلسات انگیزه بیشتری پیدا کنند.کاهش سایز: همان طور که اشاره شد در فعالیت ورزشی با ایکس بادی نه تنها در طی هر جلسه تمرین (۲۰ دقیقه) فرد ۷۰۰ کالری می سوزاند بلکه این روند با توجه به تداوم عضله سازی تا ۴۸ ساعت بعد نیز ادامه دارد.در مجموع فرد می تواند با هر جلسه ایکس بادی حدود ۲۵۰۰ کالری بسوزاند که مشاهده کاهش سایز و لاغری در ماه اول ورزش دور از انتظار نیست.

  • عدم نیاز به وسایل جانبی:

در ایکس بادی لباس مخصوص آن یا جلیقه ایکس بادی با ارسال پالس های الکتریکی نقش اصلی ایفا می کند. در حالی که در بدن سازی برای عضله سازی نیاز به وزنه های سنگین است که ممکن است مفاصل را نیز تحت فشار قرار دهند.

در این متد عضلات بسیاری هر ۴ ثانیه یک بار در معرض دریافت پالس های الکتریکی قرار می گیرند. از جمله این عضلات می توان عضلات لات ( از قسمت پشت کمر تا زیر قفسه سینه)، وسط کمر، پایین کمر، ماهیچه ها، چهار قلو ها، دوسر بازویی ها، عضلات شکمی، ماهیچه های پکترال و… نام برد.به همین دلیل است که عضله سازی روند سریع تری در مقایسه با روش های قدیمی تر دارد.

مغز برای انقباض عضلات ایمپالس های عصبی را صادر می کند که سبب تحریک عضلات می شوند در EMS نیز از این روش الگو برداری شده است.از کاربرد های EMS می توان جلوگیری از آتروفی عضلانی نام برد که فضانوردان به همین دلیل آن را به کار می برند تا دچار رگرسیون عضله نشوند.از دیگر مشاغل که EMS از چندین دهه قبل در آن کاربرد داشته می توان متخصصان فیزیک و متخصصان توان بخشی را نام برد.

هر جلسه تمرین ورزشی با ایکس بادی ۲۰ دقیقه طول می کشد که نیاز است در هر هفته این جلسات دو مرتبه برگزار شوند تا در روند عضله سازی و تناسب اندام خللی وارد نشود. پس از پوشیدن جلیقه ایکس بادی در کنار مربی می توانید حرکات متنوعی همچون اسکوات، جلو بازو به دمبل و… انجام دهید.

زمانی می توان شاهد تاثیرات بیشتر ایکس بادی بر تناسب اندام بود که مربی متناسب با ویژگی های فرد آن را شخصی سازی کند تا شدت جریان مناسبی دریافت شود.در صورتی که فرد از مربی بی تجربه برای ورزش با ایکس بادی بهره ببرد ممکن است به علت عدم تنظیم درست دستگاه دچار شوک الکتریکی، سوختگی، خارش و التهاب پوستی شود.

مزایا و نتایج ایکس بادی سبب شده که نه تنها ورزشکاران و قهرمانان حرفه ای بلکه مردم عادی نیز در بیش از ۵۵ کشور از این متد برای دستیابی به تناسب اندام و لاغری استفاده کنند.خوشبختانه در ایران نیز از این متد استقبال خوبی صورت گرفته است و بانوان، آقایان و نوجوانان زیادی برای انجام فعالیت های ورزشی به این استودیو ها مراجعه می کنند.

  • سایر کاربرد های ایکس بادی کدام اند؟

ایکس بادی با نتایجی سریع و موثری که بر تناسب اندام داشت توانست همچون انقلابی در بین ورزشکاران مطرح شود که معادلات را به سرعت عوض می کند در ادامه به سایر نتایج آن اشاره می شود:

کاهش درد: زندگی مدرن و عدم تحرک سبب شده که بسیاری از افراد از درد های مفاصل و مهره های کمر رنج ببرند، استفاده از این متد به التیام این درد ها کمک بسیاری می کند.

کاهش سلولیت و زیبایی پوست: با توجه به اینکه در EMS متابولیسم فرد و در نتیجه سرعت جریان خون افزایش می یابد، مشکلات پوستی از جمله سلولیت نیز کمرنگ می شوند.

اتصال ذهن و عضله: در این متد علاوه بر اینکه حدود ۹۰ % عضلات درگیر تمارین ورزشی می شوند، انتقال پیام الکتریکی توسط مغز با کمک سیستم عصبی مرکزی به عضلات صورت می گیرد در حالی در روش های سنتی به این شکل نیست.

برخی افراد با شنیدن نحوه کار متد ایکس بادی که مبتنی بر EMS و جریان الکتریکی است تصور می کنند که برای بدن عوارضی به دنبال دارد.اما همانطور که اشاره شد این روش نه تنها بدون خطر است بلکه کاربرد درمانی نیز دارد و سال هاست که در فیزیوتراپی از آن استفاده می شود.هم چنین باید بدانید که با توجه به اینکه پالس های EMS فقط قادرند عضلات اسکلتی رشته های بدن را فعال کنند هیچ تهدیدی سلامتی افراد به ویژه قلب را تهدید نمی کند.البته در صورتی که در کنار مربی بی تجربه ورزش کنید ممکن است شدت پالس های الکتریکی را بر بدن شما افزایش دهد که موجب سفتی عضلات می شود و حتی پارگی عضلات دور از انتظار نیست.ورزش کردن نه تنها بر سلامت جسم و تندرستی اثر دارد بلکه موجب افزایش اعتماد به نفس و روحیه فردی می شود. اگر به دلیل کمبود وقت از انجام ورزش صرف نظر کرده اید توصیه می کنیم حداقل یک جلسه ایکس بادی را امتحان کنید تا با مشاهده نتایج آن در تناسب اندام هیجان زده شوید.

در صورتی که مبتلا به بیماری خاصی هستید مثل سرطان، تیروئید، دیابت و… حتما با مشورت با پزشک اقدام به ورزش با متد ایکس بادی کنید البته قبل از حضور در جلسات مربی، سوالاتی در این باره از افراد می پرسند تا اطمینان یابند خطری سلامتی فرد تهدید نمی کند.

اگرچه در به دست آوردن نتایج تناسب اندام با ایکس بادی شرایط فیزیکی فرد و نوع رژیم غذایی نقش بسیاری ایفا می کنند اما اغلب در ماه اول انجام فعالیت های ورزشی نیز می توان اثرات آن همچون کاهش سایز، افزایش قدرت بدنی و… مشاهده کرد.

از دیگر ویژگی های ایکس بادی نبود محدودیت سنی است به طوری که افراد مسن نیز می توانند با انجام فعالیت ورزشی با این روش شاهد کاهش چربی شکمی باشند که در تندرستی و سلامتی آنان اثر بسیاری دارد. اضافه وزن و چاقی از معضلات شایعی است که سلامتی افراد را به مخاطره می اندازد.

نقش رژیم غذایی مناسب در تناسب اندام بر کسی پوشیده نیست. زمانی می توان انتظار بدنی سالم داشت که فرد فقط از مقادیر مناسب از مواد غذایی استفاده کند، در غیر این صورت اضافه وزن دور از انتظار نیست.البته محدودیت های سخت گیرانه در این زمینه نیز نه تنها موجب لاغری نمی شود بلکه ممکن است به دلیل عدم تامین مواد غذایی مورد نیاز فرد انرژی کمتری داشته باشد و حتی خلق و خو او نیز تحت تاثیر این جریان قرار گیرد.البته علاوه بر گنجاندن مکمل های ضروری و مفید بهتر است علاقه خود را نیز در نظر بگیرید تا بتوانید به این دستور غذایی پایبند بمانید.

  • رژیم غذایی مناسب شامل چه مواد غذایی میباشد؟

اقدام به انتخاب رژیم غذایی سختگیرانه نیز کاری بسیار خطرناک است برای اینکه دچار ضعف و خستگی نشوید و رژیم غذایی متنوع و سالمی نیز دریافت کنید بهتر است با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.‌رژیم غذایی مناسب است که از تمامی گروه های اصلی مواد غذایی به نسبت درست استفاده شده باشد. متخصصان توصیه می کنند افراد چه ورزشکار و یا غیر ورزشکار از میوه، سبزیجات، غلات کامل، محصولات لبنی کم چرب و پروتئین های بدون چربی مانند حبوبات، آجیل، دانه ها و… استفاده کنند.

  • گروه های اصلی مواد غذایی کدام اند؟

از اصلی ترین لذت های زندگی مصرف مواد غذایی سالم و خوب است. در ادامه برای تفهیم بهتر به ۵ گروه اصلی مواد غذایی اشاره می شود که متخصصان توصیه می کنند حتما در سبد غذایی روزانه گنجانده شوند:

۱- سبزیجات:

بهتر است از این گروه مواد غذایی به صورت خام یا پخته شده بیشتر استفاده کنید. خوشبختانه امروزه افراد زیادی از خواص سرشار سبزیجات آگاه هستند و ترجیح می دهند به جای خوردن مواد غذایی فاقد ارزش غذایی از سالاد های فصل و سبزی جات بیشتر استفاده کنند.

۲- میوه ها:

میوه ها با توجه به اینکه سرشار از آنتی اکسیدان هستند به سلامتی و تندرستی افراد کمک زیادی می کنند. متخصصان توصیه می کنند از میوه های تازه بیشتر از آب میوه ها و میوه های خشک استفاده شود زیرا نه تنها مقدار فیبر بالاتری دارند بلکه در مقایسه با آب میوه ها از قند و انرژی کمتری نیز برخوردارند و آسیبی به سلامتی دهان و دندان وارد نمی کنند.

۳- گوشت فاقد چربی، مرغ، ماهی، تخم مرغ، پنیر، دانه ها و…:

گوشت ها از منابع پروتئین محسوب می شوند که در صورت مصرف فرد نیازی به سایر منابع ندارد. آجیل و دانه ها نیز بهترین گزینه برای میان وعده ها هستند تا ویتامین ها و مواد معدنی بدن از این طریق تامین شود.

۴- غلات مواد غذایی به ویژه غلات دارای فیبر بالا:

در صورتی که برنج و ماکارانی و رشته فرنگی همراه با سبزی جات و مواد غذایی حاوی پروتئین مصرف شود نیاز فرد از نظر تامین موارد مورد نیاز بدن رفع گردد.

۵- محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر و…:

مصرف این گروه از مواد غذایی علاوه بر تامین مواد مغذی به حفظ سلامتی استخوان ها و دندان ها کمک بسیاری می کند.

  • چرا باید به انتخاب رژیم غذایی اهمیت داد؟

پزشکان و متخصصان توصیه می کنند اگر فرد می خواهد بدن سالم و عمر طولانی تری داشته باشد حتما به رژیم غذایی خود دقت داشته باشد به دلیل اینکه:

۱- فرد از طریق غذا های سالم قادر است نیاز بدن به مواد مغذی را تامین کند و بدن سالمی داشته باشد.

۲- کنترل و بهبود علائم بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و رژیم غذایی با رژیم غذایی مناسب امکان پذیر است.

  • رژیم غذایی اصولی چه ویژگی دارد؟

متخصصان تغذیه توصیه می کنند که فرد در رژیم غذایی خود فاکتور های تعادل، تنوع و میانه روی در نظر بگیرند تا با طیف وسیعی از غذا های متنوع بتوانند مواد مغذی مورد نظر نیاز بدن خود را تامین کند و دچار بیماری های مرتبط با سبک زندگی همچون فشار خون و دیابت و… نشوند.برای دستیابی به اندامی ایده آل با عضله های قوی نیازمند رعایت رژیم غذایی مناسب است. مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین به ماهیچه سازی کمک بسیاری می کند سپس در برنامه غذایی خود مصرف گوشت مرغ، ماهی، تخم مرغ، لبنیات کم چرب، مغزی جات، لوبیا، کلم پبچ، اسفناج، سویا و… فراموش نکنید.

در متد ایکس بادی نیز مانند سایر روش های ورزشی زمانی می توان به دستیابی به اهداف تناسب اندام و لاغری امیدوار بود که به اصول آن از جمله داشتن رژیم غذایی مناسب توجه شود. با ما همراه باشید تا درباره اصول تغذیه ای مناسب در زمان انجام فعالیت های ورزشی در ایکس بادی مطلع شوید.استفاده از رژیم غذایی مناسب به اندازه فعالیت های ورزشی اهمیت دارد و حتی ممکن است در صورتی که فرد مواد غذایی مناسب بعد از ورزش دریافت نکند حتی دچار آسیب شود.به همین دلیل است که ورزشکاران حرفه ای و مربیان در زمان ورزش و انجام تمارین به این بخش اهمیت ویژه ای می دهند. پس قبل از شروع متد ایکس بادی حتما در این رابطه با افراد حاذق این حیطه مشورت کنید.

۱. سوخت و ساز بالا نیاز بدن را به جایگزین کردن مواد غذایی افزایش می دهد. نوشیدن مایعات به ویژه آب با توجه به از دست رفتن آب بدن ضرورت دارد. مصرف کافی مایع جات و آب قبل، حین و بعد تمارین ایکس بادی نیز نباید فراموش شود تا به بدن آسیبی وارد شود.آب پرتقال نیز حاوی مقادیر زیادی هیدروکربن است و می توان آن را در زمان انجام فعالیت های ورزشی مصرف کرد چرا که در متد ایکس بادی به هیدرو کربن ها نیز نیاز است.

۲. از دیگر مواد غذایی مورد نیاز بدن در زمان انجام فعالیت های ورزشی فیبر ها هستند که در ایکس بادی با توجه به کالری سوزی بالاتر این نیاز بیشتر است پس حتما در سبد غذایی خود سبزی جات، نان و غلات را فراموش نکنید.

۳. بافت های ماهیچه ای گاهی در زمان انجام فعالیت های ورزشی دچار آسیب می شود دریافت منابع پروتئین به باز سازی مجدد آن ها کمک زیادی می کند.از دیگر مزایا دریافت منابع پروتئین این است که موجب افزایش جذب آب از رود ها شده و نتیجه آن تسریع روند جذب از ماهیچه های بدن است، هم چنین نمی توان از تاثیر دریافت پروتئین بر بهبود سیستم ایمنی چشم پوشی کرد.

۴. مصرف مواد غذایی حاوی کربوهیدرات نیز باید در دستور کار افرادی که با متد ایکس بادی ورزش می کنند قرار گیرند. ذخایر کربوهیدرات به افزایش انرژی های فرد و متابولیسم کمک زیادی می کند که نتیجه آن کالری سوزی بهتر و تسریع روند لاغری است.هم چنین پس از جلسات ایکس بادی، عضلات تا ۴۸ ساعت بعد ریکاوری و بازیابی می شوند که نیاز به مصرف کالری دارند.مربی نیز به ورزشکاران توصیه می کند برای اینکه برای انجام تمارین ایکس بادی انرژی داشته باشند حتما منابع کربوهیدرات را فراموش نکنند به دلیل اینکه دریافت منابع کربوهیدرات همچون میوه ها و آب میوه پس از ورزش کردن منجر به ذخیره سازی دوباره گلیکوژن می شود.

۵. موز از دیگر میوه هایی است که برای قبل و بعد از ورزش مصرف آن توصیه می شود. البته با توجه به مقادیر بالای گلوکز و قند های آن بهتر است افراد مبتلا به دیابت احتیاط داشته باشند.

۶. آجیل، کره بادام زمینی، روغن ماهی، روغن زیتون، روغن نارگیل نیز منابع اسید چرب محسوب می شوند که در ترشح هورمون تستوسترون و سایر هورمون های عضله ساز نقش بسیاری دارند. پس اگر دوست دارید روند عضله سازی شما تسریع یابد خوردن این مواد غذایی را فراموش نکنید.

سخن پایانی:

در آخر توصیه می کنیم اگر شما نیز با شنیدن مزایا و نتایج ایکس بادی بسیار علاقه مند شده اید که در جلسات آن ثبت نام کنید بهتر است اعتدال را رعایت کنید و متناسب با زمان و شرایط خود ورزش کنید.زمانی می توان بهترین نتیجه را مشاهده کرد که فرد بتواند در تمامی زمینه های زندگی از کار، سرگرمی، خواب و حتی ورزش عملکرد درستی داشته باشد. رژیم غذایی متناسب نیز از دیگر نکاتی است که به تسریع این روند کمک بسیاری می کند.