تجربه ورزش با EMS
جولای 26, 2020
کاربرد،مزایا و عوارض ورزش EMS ؟
کاربرد،مزایا و عوارض ورزش EMS ؟
آگوست 2, 2020
نمایش همه

عوارض ایکس بادی برای بدن

ایکس بادی ترکیب معجزه آسای تکنولوژی و ورزش

عوارض ایکس بادی برای بدن

روش EMS یکی از تکنیک های جدید ورزشی برای عضله سازی و لاغری افراد است که به دلیل پاسخ دهی مناسب توانسته بسیاری از افراد به خود جذب کند. زمانی که فرد به بهترین باشگاه ایکس بادی مراجعه می کند، با توجه به فاکتورهای گوناگون از جمله سن او، قوای جسمانی او، سابقه پزشکی او و جنسیت او ورزش های مناسب و تعداد جلسات مشخص می شود. اما بسیاری از افراد پیش از شروع این ورزش این سوال برایشان پیش می آید که معایب ایکس بادی (معایب XBody) یا به طور کلی مضرات روش EMS چیست. در این مطلب تصمیم داریم تا به بررسی بیشتر این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

با ems-plus.ir همراه باشید.

 

مضرات ایکس بادی

شاید اگر تا چند سال پیش با عبارت “لاغری در یک ماه” مواجه می شدید، با خود تصور می کردید ه تبلیغی بیش نیست. اما امروزه به کمک متد EMS امکان تناسب اندام در مدت کوتاه فراهم شده است. متد ای ام اس در واقع سرواژه Electrical Muscle Stimulation به معنای تحریک الکتریکی عضلات است. در واقع در این روش، به کمک پالس های الکتریکی، لاغری و عضله سازی صورت می گیرد.

به دلیل همین استفاده از جریان الکتریکی است که برخی تصور می کنند که این روش برای بدن مضر است یا با خود می پرسند که معایب ایکس بادی چیست. اما باید گفت که با بررسی متخصصان این ورزش که در بهترین باشگاه ورزشی حضور دارند، فقط فرکانس مناسب با شرایط مراجعه کننده تنظیم می شود و اگر تعداد جلسات به اندازه مناسب توصیه شود، مشکلی برای فرد به وجود نمی آید. در واقع پالس های EMS با توجه به استاندارد بدن فرد تنظیم می شود و به همین دلیل هیچ خطری وجود ندارد.

علاوه بر این، سازمان غذا و داروی آمریکا در سال های اخیر نه تنها هیچ عارضه ای برای این روش اعلام نکرده بلکه این ورزش را تایید کرده است.

در نتیجه می توان گفت که این روش اگر بیش از حد انجام نشود و طبق استانداردها پیش برود، هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. البته اگر مربی تخصص کافی نداشته باشد و باشگاه طبق استانداردها پیش نرود ممکن است فرد دچار آسیب هایی مانند سوختگی، خارش و التهاب پوست شود. به همین دلیل توصیه می کنیم که حتماً به بهترین باشگاه ایکس بادی مراجعه کنید.

آیا ایکس بادی برای قلب خطرناک است؟
طبق مطالعات صورت گرفته، پالس جریان الکتریکی در روش EMS در همان نقطه ای که وارد می شود قرار می گیرد و به سایر اعضای بدن دسترسی ندارد. در واقع فقط عضلات فرد است که تحت تاثیر قرار می گیرد و سایر اعضای بدن از جمله قلب، درگیر نخواهند شد.

عوارض ایکس بادی برای بدن

مزایای ایکس بادی

ورزش ایکس بادی اگر در یک باشگاه ورزشی خوب انجام شود می تواند در مدت کوتاهی بهترین نتیجه را برای فرد به همراه داشته باشد. این ورزش در مدت کوتاه توانسته هم برای تناسب اندام و لاغری مورد استقبال قرار بگیرد و هم برای درمان های پزشکی. از م می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1.لاغری در مدت کوتاه
2.عضله سازی
3.بهبود قدرت و سرعت بعد از ورزش
4.التیامخ درد مفاصل
5.تقویت ماهیچه ها
6.چربی سوزی و عضله سازی به صورت همزمان
7.کمک به درمان کمردرد و گردن درد ناشی از عدم تحرک
8.درمان سلولیت با ایکس بادی به کمک افزایش جریان خون
9.بهبود نحوه ایستادن فرد به کمک افزایش قدرت عضلانی
جالب است بدانید که در سال های اخیر از این روش در فیزیوتراپی و درمان دردها نیز استفاده شده است. برای مشاهده نتایج بهتر از این روش باید بین جلسات 48 ساعت زمان برای ریکاوری بدن قرار دهید.

آیا ایکس بادی بر لاغری موثر است؟
بله. ورزش ایکس بادی به طور موثر بر کاهش وزن، لاغری و عضله سازی تاثیر می گذارد. تمرینات قدرتی و تمرینات هوازی این متد باعث می شود که فرد از همان جلسه اول متوجه چربی سوزی و عضله سازی لباشد و در مدت کوتاه کاهش سایز را تجربه کند.

سخن پایانی
در پایان باید گفت که مطالعات صورت گرفته نشان می دهد که ورزش ایکس بادی اگر طبق استانداردها و به درستی پیش برود، نه تنها مشکلی برای بدن ایجاد نمی کند بلکه می تواند علاوه بر کاهش چربی و رفع مشکلات ناسی از اضافه وزن، به بهبود دردها نیز کمک کند. با انتخاب بهترین باشگاه ایکس بادی، فاصله 48 ساعته بین جلسات ورزشی و محدود کردن مدت زمان ورزش ایکس بادی به 20 دقیقه می توانید ورزشی عالی را تجربه کنید.