مزایا و معایب تمرینات EMS چیست ؟
آگوست 9, 2020
نتیجه تحقیقات در مورد اثرات EMS Training بر روی عضلات
نتیجه تحقیقات در مورد اثرات EMS Training بر روی عضلات
آگوست 16, 2020
نمایش همه

هر آنچه که باید درباره xbody بدانیم

هر آنچه که باید درباره xbody بدانیم

هر آنچه که باید درباره xbody بدانیم

 

در این مقاله عوارض، مضرات و معایب ایکس بادی و همچنین لاغری با این ورزش و مزایای تمرینی آن و به طور کلی ایکس بادی (XBody) چگونه ورزشی است ؟ بیان شده است.

۱. ایکس بادی (XBody) چگونه ورزشی است؟

۲. ایکس بادی (XBody) چه عوارض و معایبی میتواند برای بدن داشته باشد؟

۳. مزایای تمرینی XBody

۴. آیا واقعأ می توان با ایکس بادی (XBody) به لاغری رسید؟

ایکس بادی (XBody) چگونه ورزشی است؟
XBody از جمله ورزش های نو ظهوری است که در آن از سیستم Electric Muscle Stimulation (تحریک الکتریکی عضلات) با نام اختصاری EMS بکار گرفته می شود. در این متد دستگاه با ارسال Pulse های الکتریکی که مستقیمأ به ماهیچه ها وارد می شوند روند عضله سازی را به میزان ۵ برابر و همچنین سرعت و روند چربی سوزی را تا ۳ برابر افزایش میدهد به طوریکه در یک تمرین ۲۰ دقیقه ای با این سیستم، بدن چیزی در حدود ۵۰۰ الی ۷۰۰ کالری انرژی مصرف خواهد نمود. در واقع XBody برای آن دسته افرادی که تمایل دارند روندعضله سازی و چربی سوزی را با سرعت بیشتر در کمترین زمان طی کنند مناسب است.با ems-plus.ir همراه باشید.

شاید برای شما این سوال پیش بیاید که چگونه می توان تنها با انجام ۲۰ دقیقه ورزش ایکس بادی این مقدار کالری از دست داد؟

تکنولوژی بکار رفته در این سیستم سبب می شود تا حین انجام ورزش ایکس بادی بخش بسیار وسیعی از ماهیچه های بدن به طور همزمان شروع به فعالیت کنند و مقدار انرژی مصرفی را تا ۷۰۰ کالری بالا ببرند و پس از ۲۰ دقیقه تمرین ماهیچه ها وارد مرحله بازبابی توان و ریکاوری شوند.

بدن بین ۲ تا ۳ روز در این وضعیت قرار داشته و انرژی بسیار بالایی را در جهت تقویت و آمادگی ماهیچه ها صرف کند بطوریکه پس از چند هفته تمرین منسجم و منظم با ارتقاء سطح آمادگی درعضلات روند متابولیسم (سوخت و ساز) بدن به طور چشمگیری افزایش یاقته و سبب کاهش وزن و از بین رفتن چربی های متراکم شده در قسمت های مختلف بدن همچون ران ها، شکم و پهلوها شود و پیامد از بین رفتن این چربی ها کاهش وزن و سایز، شکل گیری عضلات و اصلاح و بهبود فرم و استایل بدنی خواهد بود.

کاربرد های XBody تنها در امر ورزش خلاصه نمی شود از این سیستم در پزشکی برای کمک به توانبخشی، بهبود روند حرکتی، و تقویت عضلات پیرامون مفاصل، و در بسیاری از مراکز سلامتی و زیبایی با هدف کاهش کاهش وزن و از بین بردن چربی های اضافی و اصلاح فرم و استایل بدنی مورد استفاده قرار می گیرد و حتی در ورزش های رقابتی نیز کاربرد دارد و حتی بسیاری از بدنسازان حرفه ای از این سیستم در هر چه بهتر فرم و شکل عضلات شان بهره می گیرند.

 

هر آنچه که باید درباره xbody بدانیم

ایکس بادی (XBody) چه عوارض و معایبی می تواند برای بدن داشته باشد؟
بسیاری از افراد بر این باورند که پالس های الکتریکی ارسالی ایکس بادی به بدن عاری از عوارض نیست و حتی ممکن است به سیستم قلبی آسیب برساند در حالی که بسیاری از محققان علوم پزشکی ورزشی موافق این نظریه نیستند و اعلام می کنند که درمان با کمک جریان الکتریکی مبحثی کاملا شناخته شده و قابل قبول از پروسه درمان است که در فیزیوتراپی برای کمک به بهبود عضو آسیب دیده و توانبخشی توسط فیزیوتراپ ها مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یکی از تکنیک های فیزیوتراپی کاملا به رسمیت شناخته شده است.

در خصوص XBody جریان های الکتریکی تعریف شده در دستگاههای ایکس بادی تنها این قابلیت را دارند که ماهیچه های اسکلتی بدن را تحت تاثیر قرار دهند و عضوهایی همچون قلب در دسترس پالس های الکتریکی قرار ندارند در نتیجه برای سیستم قلبی و سایر عضوهای حساس بدن زیان و عوارضی نخواهند داشت. FDA (سازمان غذا و دارو امریکا) در گزارشی آمار افرادی که بوسیله شوک های الکتریکی دچار سوختگی، التهابات پوستی و حساسیت، با استفاده از دستگاه هایی همچون Peace maker (باطری قلبی)، و Defibrillator (دستگاه شوک پزشکی) ها شده اند را منتشر کرد. با توجه به اینکه در این دستگاه ها از کابل های الکتریکی استفاده می شود، FDA نگرانی های خود را در استفاده بی رویه و غیر اصولی افراد از این دستگاهها عنوان نموده است اما این بدان معنا نیست که استفاده از دستگاههایی همچون ایکس بادی می تواند برای سلامتی مضر باشد.

اگر افراد استفاده از این دستگاه را زیر نظر متخصص مربوطه، در مراکز درمانی و ورزشی انجام دهند به طور حتم به نتایج شگفت انگیزی دست خواهند یافت البته استفاده از این دستگاه ها بدون حضور و نظارت متخصص مربوطه کاملا اشتباه است.

 

 

مزایای تمرینی XBody
همانطور که قبلا گفته شد XBody در مراکز توانبخشی، سالن ها و باشگاه های ورزشی، و مراکز زیبایی و سلامتی و همچنین در ورزش های رقابتی مورد استفاده قرار می گیرد و به عنوان یک شیوه موثر در کنار کاهش وزن و سایز، چربی سوزی و اصلاح فرم و استایل بدنی موجب افزایش آمادگی جسمانی می شود.

ورزشکاران حرفه ای بدنسازی برای بهبود قدرت، سرعت و هرچه بهتر شدن فرم عضلات از ایکس بادی بهره می گیرند. هنگامی که عضلات بواسطه ایکس بادی فعال می شوند روند گردش خون در بدن افزایش می یابد و اثرات مثبتی بر روی افزایش هماهنگی بین اعضای بدن و پوست ایجاد می کند. همچنین سبب می شود تا چربی های اضافی انباشته شده در بدن کاهش یابند و پس از تمرین حس آرامش و نشاط در فرد پدیدار شود. انعطاف پذیری بیشتر بدنی و احساس سلامت از دیگر مزایایی است که در تمرینات XBody می توانید تجربه کنید.

بسیاری از مربیان خصوصی در باشگاه ها و یا مراکز سلامتی و زیبایی بر روی زاویه های زیبایی و تناسب اندام همچون فرم دادن به بدن به روش تشکیل عضلات با سوزاندن و کاهش چربی، با تحریک متابولیسم (سوخت و ساز بدن) و تحکیم بافت متمرکز می کنند. دریک جمله می توان گفت که ایکس بادی اثرات تمرین شدید را در مدت زمان کوتاهی (۲۰ دقیقه) در ورزشکار پدید می آورد.

به طور کلی می توان مزایای تمرینی XBody را در :

1.افزایش متابولیسم (سوخت و ساز بدن) روزانه بدن

2.از بین بردن سلولیت (چربی های انباشته) و کمک به سلامت پوست

3.کمک به ترمیم و درمان مصدمیت های ناشی از ضعف عضلانی در قسمت های مختلف بدن همچون گردن، زانوها، کمر و ..

4.بازگشت به تناسب اندام پس از بارداری

5.بهبود فرم و استایل بدنی

6.تقویت عضلات پیرامون مفاصل در جلسات توانبخشی خلاصه کرد.

هر آنچه که باید درباره xbody بدانیم

آیا واقعأ می توان با ایکس بادی (XBody) به لاغری رسید؟
پاسخ مثبت است. تمرینات XBody در دو روش هوازی (cardio) و قدرتی به کاهش وزن، چربی سوزی و لاغری منتهی می شوند.

تمرینات هوازی ایکس بادی شیوه ای نیرومند برای از بین بردن چربی های اضافی بدن هستند. با افزایش گردش خون موجب افزایش روند چربی سوزی در بدن می شوند، همچنین تمرینات قدرتی این ورزش با ایجاد توده عضلانی عاری از چربی کاهش وزن و سایز را پدید می آورند.

در هنگام انجام تمرینات ایکس بادی و حتی تا ۴۸ ساعت پس از تمرین سوخت ساز بدن همچنان بالا ست که میتوان با پیروی از یک رژیم غد ایی مناسب و هدفمند این روند را افزایش و شاهد لاغری و کاهش وزن چشمگیری بود.

در هنگام انجام ورزش XBody بدلیل اینکه بخش بزرگی از ماهیچه ها فعال و مقدار قابل توجهی انرژی مصرف می شود، متابولیسم بدن روند افزایشی خواهد داشت از این روی به سرعت ذخایر چربی تبدیل به انرژی شده و خواهند سوخت و همزمان با فعالت ماهیچه ها استایل و فرم بدنی بهبود خواهد یافت.

ورزشکار پس از چند جلسه تمرین کاهش سایز و وزن را به وضوح احساس خواهد کرد و با انجام تمرینات منظم و منسجم به لاغری، کاهش وزن، و تناسب اندام مورد نظر خود را بدست خواهد آورد تنها با انجام تمرینات مستمر و هدفمند است که تراکم چربی ها از بین رفته و به تناسب اندام و فرم و استایل مورد نظر پدید خواهد آمد.

تمرين جناب آقاى گلزار سوپراستار كشورمان با دستگاه ایکس بادی

هر آنچه که باید درباره xbody بدانیم