ایکس بادی،ترکیب معجزه آسای تکنولوژی و ورزش
ایکس بادی،ترکیب معجزه آسای تکنولوژی و ورزش
نوامبر 1, 2020
تمرین EMS به چه معناست؟
تمرین EMS به چه معناست؟
نوامبر 14, 2020
نمایش همه

آیا ورزش ایکس بادی مفید است؟

آیا ورزش ایکس بادی مفید است؟

آیا ورزش ایکس بادی مفید است؟

 

ورزش ایکس بادی XBody یک ورزش جدید و نوظهور است که در آن از سیستم تحریک الکتریکی عضلانی به انگلیسی Electric Muscle Stimulation استفاده می‌شود. در واقع در این روش دستگاه موردنظر پالس‌هایی را به ماهیچه‌های شما ارسال خواهد کرد تا روند عضله سازی بیشتر شده و همچنین چربی سوزی نیز سریع‌تر رخ دهد.با ای ام اس پلاس همراه باشید.

با ورزش ایکس بادی شما در یک زمان کم، میزان زیادی کالری می‌سوزانید. این ورزش جدید مزایای بسیاری زیادی برای شما دارد که هم بعد جسمی و هم بعد روحی شما را پوشش می‌دهد.

روند ورزش ایکس بادی
برای انجام ورزش ایکس بادی فرد باید یک لباس ورزشی همراه با سیم‌های متصل به دستگاه بر تن کنید که این لباس از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده و گروه‌های مختلف عضلانی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

با شروع ورزش و روشن شدن دستگاه، جریان الکتریکی به بافت‌های عضلانی وارد شده و باعث انقباض عضلانی خواهد شد. پیش از این، این روش در فیزیوتراپی، ورزش با عملکرد بالا و برای اهداف پزشکی بعد از عمل استفاده می‌شد؛ اما امروزه در سالن‌های ورزشی نیز ارائه می‌شود.

معایب ورزش ایکس بادی EMS
انجام نادرست ورزش EMS می‌تواند باعث صدمه به ماهیچه‌ها شود. در صورت بروز این اتفاق، ذرات کوچک عضلانی در جریان خون آزاد می‌شوند و می‌توانند به کلیه آسیب برساند.

این آسیب عضلانی هنگامی ایجاد می‌شود که تمرین با شدت زیاد، باعث افزایش سطح کراتین کیناس (CK) می‌شود، آنزیمی‌ که به طور معمول انرژی لازم را به عضلات می‌دهد. DGKN توصیه می‌کند افرادی که بعد از ورزش EMS دچار درد، تپش قلب یا ضعف می‌شوند، باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

آیا ورزش ایکس بادی مفید است؟

 

چرا فن‌آوری EMS؟
تحریک عضلات الکترونیکی (EMS) نسبت به فن‌آوری‌های سنتی آمادگی جسمانی مزایای بسیار زیادتری دارد:

-این ورزش باعث صرفه‌جویی در وقت شما خواهد شد (فقط ۲۰ دقیقه / ۲ بار در هفته).
-نتایج به سرعت و به وضوح قابل مشاهده است.
-این ورزش را می‌توان برای هر سن، وزن، جنسیت یا وضعیت جسمی استفاده کرد (در صورت آسیب‌دیدگی یا درد، می‌توان از EMS برای درمان استفاده کرد).
-این ورزش شما را خوشحال‌تر می‌کند
-شما بعد از یک جلسه EMS احساس شگفتی خواهید داشت. طبق تحقیقات بعد از انجام این ورزش هورمون‌های احساس خوب در بدن ترشح شده و شما را شادتر و سرحال‌تر می‌کند. انجام ورزش EMS در صبح زود باعث می‌شود روزی سراسر شادابی داشته باشید.

آیا ورزش ایکس بادی مفید است؟

این ورزش زندگی شما را آسان‌تر می‌کند
-داشتن جسمی قوی‌تر، شادتر و توان‌تر باعث می‌شود که زندگی بهتری داشته باشید. در این صورت شما هم از نظر بدنی و هم از نظر روحی فرد قوی‌تری هستید.

-ورزش توانایی شما را زیادتر می‌کند
-انجام این حرکت به‌مرور توانایی شما را بهبود می‌بخشد. هر چه سخت‌تر تمرین کنید قوی‌تر می‌شوید.

-انقباض قوی‌تر در عضلات ایجاد می‌شود که در نهایت باعث افزایش قدرت و اندازه عضلات خواهد شد. در واقع در این ورزش رشد عضلانی شما بیشتر می‌شود.
-ورزش ایکس بادی با سلولیت مبارزه می‌کند. خون رسانی بهتر و پمپ عضلانی مؤثرترین راه برای درمان سلولیت است. بنابراین اگر از سلولیت رنج می‌برید با انجام ورزش ایکس بادی می‌توانید آن را درمان کنید.
-فعالیت آنزیم هورمون رشد را افزایش می‌دهد. این کار در نهایت به عضله سازی شما کمک خواهد کرد.
-مقدار میتوکندری را افزایش می‌دهد.
-از پوکی استخوان جلوگیری می‌کند.
-درصد چربی بدن را کاهش می‌دهد. ورزش EMS مؤثر باعث می‌شود بدن شما به معنای واقعی کالری سوزی کند و متابولیسم بدن زیادتر شود؛ درنهایت چربی‌های بدن آب شده و به بدن زیباتر و سالم‌تری خواهید رسید.
-در این ورزش، عضلات به‌صورت هدفمند تقویت می‌شوند. یعنی دستگاه به صورت جداگانه هریک از عضلات را مورد هدف قرار داده و عضله سازی در آن را افزایش می‌دهد.
-این ورزش تنها برای عضله سازی نیست بلکه می‌تواند دردهای عضلانی شما را کاهش دهد.
-متعادل کردن سیستم عضلات. تکانه‌های بیرونی دستگاه به بهبود پیوندهای ضعیف بدن کمک کرده و باعث متعادل شدن سیستم عضلانی‌تان خواهد شد.

کلام آخر
درحالی‌که فیزیوتراپیست‌ها و پزشکان به طور خاص برای انجام و نظارت بر جلسات EMS آموزش می‌بینند، اما بیشتر کارکنان سالن‌های بدن‌سازی فاقد آموزش و دانش صحیح هستند. عدم ارزیابی صحیح، قرار گرفتن بدن در شرایط بد، قرار گرفتن در معرض پالس‌های الکتریکی به میزان زیاد می‌تواند باعث آسیب شدید به عضلات و کلیه‌ها شود. اگرچه جلسات آموزش EMS مختصر است؛ اما اگر این جلسات بسیار شدید انجام شود باعث آسیب خواهد شد. علاوه بر این نوشیدن آب زیاد پس از جلسات، اهمیت دارد.