راهنمای جامع برای سوزاندن چربی بدن
راهنمای جامع برای سوزاندن چربی بدن
فوریه 9, 2022
آیا ورزش ایکس بادی مفید است؟
ایکس بادی (XBody) چگونه ورزشی است؟
می 11, 2022
نمایش همه

EMS و بهبود مشکلات چربی و قند خون

EMS و بهبود مشکلات چربی و قند خون

EMS و بهبود مشکلات چربی و قند خون

EMS و بهبود مشکلات چربی و قند خون : در ورزش EMS عضلات به صورت تحریک سطحی توسط پالس های الکتریکی منقبض می شوند برای کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید در  ای ام اس پلاس

در EMS ، تکانه های الکتریکی از طریق الکترودهایی که روی سطح پوست قرار می گیرند جریانهای الکتریکی را به عضلات می رسند که سبب انقباض عضله حتی بیشتر از ورزش های سنتی و بدنسازی می شود.

در واقع EMS مخفف ‘’ELECTERIC MUSCLE STIMULATION’’ است.

علاوه بر استفاده از الکترود در برخی موارد از جلیقه های ساخته شده از الیاف مرغوب و سبک جهت القای جریان الکتریکی به ماهیچه ها نیز استفاده می شود. در ورزش EMS مربی پس از نصب الکترود یا پوشانده جلیقه یا کمربند از شما میخواهد که زمانی که دستگاه با انتقال جریان الکتریکی در حال انقباض عضلات است ، شما نیز حرکات ورزشی مثل جلوبازو یا اسکوات را انجام دهید تا تاثیر بهتر و بیشتری روی عضلات داشته باشد. این عمل سبب می شود تا در زمان کمتر میزان کالری بیشتری مصرف شود. EMS نه تنها برای کاهش توده چربی موثر است بلکه برای افزایش حجم عضلات و استقامت آنها نیز کارایی دارد.

EMS و بهبود مشکلات چربی و قند خون

EMS و بهبود مشکلات چربی و قند خون

بهبود مشکلات چربی و قند خون:

تحقیقات نشان داده تمرینات ورزشی تاثیر بسیار زیادی در بهبود و درمان بیماری های مرتبط با چاقی از جمله چربی خون ، قندخون و گرفتگی عروق دارد. البته در کنار تمرینات منظم ورزشی باید به تغذیه هم توجه شود و از رژیم غذایی شامل کمترین مقدار چربی و قند استفاده کرد. تمرینات EMS با کارایی بسیار بالا اختلالات متابولیکی نظیر چربی و قند خون را کاهش می دهد.

فرآیندهایی که در صورت رعایت رژیم غذایی مناسب و انجام تمرینات EMS سبب کاهش اثرات چربی و قندخون می شود به شرح زیر است:

✔️ افزایش میزان انرژی و کالری مصرفی به علت افزایش حجم عضلانی
✔️ افزایش کلسترول خوب خون و کاهش کلسترول بد خون
✔️ افزایش عمل اکسیداسیون چربی در ماهیچه ها و کاهش قند خون
✔️ بهبود عملکرد قلبی ، عروقی و ریوی

EMS و بهبود مشکلات چربی و قند خون

EMS و بهبود مشکلات چربی و قند خون

دیابت نوع دوم مشکلی است که میتوان آن را با کنترل میزان گلوکز در خون و بهبود متابولیسم بدن مهار کرد. با انجام تمرینات EMS و جذب اکسیژن بیشتر و کنترل گلوکز مصرفی می توان تا حدود زیادی بر دیابت غلبه نمود. انجام تمرینات EMS به صورت مکرر و با برنامه مانند یک نوروپاتی عمل می کند و باعث کاهش میزان درد و همچنین تقویت عضلات و افزایش گردش خون و در نتیجه دفع سموم از بدن می شود. یک فرد دیابتی می تواند با برقراری تعادل بین تغذیه و فعالیت بدنی و کنترل غذاهای مصرفی از افزایش قند خون جلوگیری کند. ورزش EMS به مانند هر ورزش دیگر حساسیت بدن نسبت به انسولین را افزایش داده و موجب تنظیم قندخون می شود. این ورزش نه تنها در تنظیم چربی و قند خون بلکه در تنظیم فشارخون هم به افراد کمک می کند. تحقیقات انجام شده توسط پزشکان متخصص ورزشی نشان داده هر چه انقباضات عضلانی در هنگام ورزش شدیدتر باشد میزان گلوکز مصرفی در بدن هم به مراتب افزایش می یابد. بدون شک یکی از تمریناتی که در آن انقباضات عضلانی بسیار زیاد است ورزش EMS است و در این مهم میتوان به آن اتکا کرد. همچنین با انجام ورزش EMS مصرف قرص های خوراکی در افراد دیابتی که از انسولین استفاده نمی کنند به صورت چشمگیری کاهش می یابد. پژوهش ها حاکی بر آن است که افرادی که بیماری قند خون کنترل شده داشته باشند و ورزش EMS را به همراه تغذیه مناسب انجام می دهند ، غلظت گلوکز پلاسما در خون به ثبات می رسد. دلیل این امر ایجاد تعادل بین تولید گلوکز و مصرف آن است.

برخی دیگر از مزایای EMS :

افزایش گردش خون: تمرینات EMS به رشد مویرگها کمک می کند و این امر باعث خون رسانی بیشتر به بافت ها می شود.

چربی سوزی : در ورزش EMS میزان چربی سوزی چندین برابر بیشتر از سایر ورزشهاست و یک فرد در زمان 20دقیقه حدود 1000 تا 1500 کالری می سوزاند.

تقویت عضلات: این ورزش با 36000بار انقباض عضلانی و با تحریک حدود 300 عضله سبب تقویت و افزایش حجم ماهیچه ها می شود.

ems نیاوران | xbody نیاوران | ایکس بادی نیاوران | باشگاه ایکس بادی پاسداران | باشگاه ایکس بادی معتبر | باشگاه های ایکس بادی تهران | شهریه ایکس بادی | لاغری با ایکس بادی | آموزش ایکس بادی | مربی ایکس بادی | آموزش xbody | آموزش ems