لاغریه راحت شکم و پهلو با ایکس بادی
آوریل 23, 2019
ایکس بادی چیست و چه کمکی به لاغری و تناسب اندام می‌کند؟
آوریل 26, 2019
نمایش همه

همه چیز درباره ایکس بادی

ایکس بادی چیست؟

ایکس بادی ورزشی نوین با متد EMS میباشد که در اصل به معنی تحریک الکتریکی عضلات میباشد. در این روش با فرستاده شدن پالس های الکتریکی به عضلات سرعت عضله سازی 5 برابر میشود و سرعت چربی سوزی 3 برابر افزایش میدهد. هر تمرین در 20 دقیقه انجام میشود که معادل با 3 ساعت ورزش در باشگاه است.

چرا ایکس بادی موثر تر است؟

به دلیل اینکه با فرستادن پالس های به عضلات سرعت عضله سازی بالا میرود و البته فشار از روی مفاصل کم شده و بیشترین فشار به عضلات می ایند. همچنین در این ورزش در 20 دقیقه ورزش بین 500 تا 700 کالری سوزانده میشود که معادل با 3 جلسه تمرینات در باشگاه ورزشی است.

مزایای ایکس بادی چیست؟

ایکس بادی در سالن های ورزشی، همچنین در ورزش های رقابتی، پزشکی امکان پذیر است. ورزشکاران حرفه ای نیز علاوه بر تمرینات روزمره به منظور بهبود قدرت و سرعت خود از ایکس بادی استفاده می کنند. درمانگران جسمی از ایکس بادی برای تقویت ماهیچه های اطراف مفاصل و تمرینات هدفمند استفاده می نمایند. مربیان شخصی، ورزشگاه ها و مراکز زیبایی بر روی جنبه های تناسب اندام و زیبایی از جمله “شکل دادن بدن از طریق تشکیل عضلات و کاتابولیسم چربی، تحریک متابولیسم و محکم کردن بافت همبند” تمرکز می کنند.

آیا تحریک جریان خطرناک است؟

خیر، تمرین با فرکانس تعریف شده در دستگاه ایکس بادی خطرناک نیست. چرا؟ عضلات ما به طور مداوم کار می کنند و در طول این فرایند پالس های الکتریکی کوچک ذاتی هر حرکت را آغاز می کنند. در طول تمرین با تحریک جریان این پالس به وضوح توسط پالس اضافی از خارج تقویت می شود. بنابراین این پالس ها برای بدن بیگانه نیستند.
آیا پیشنیاز خاصی لازم است تا بتوانم از ایکس بادی استفاده کنم؟

شما به هیچ وجه پیشنیاز خاصی ندارید. هر فردی می تواند از ایکس بادی استفاده موثر داشته باشد. فقط در موارد بیماری های خاص تمرین ایکس بادی مجاز نیست. تمام موارد منع کننده قبل از شروع آموزش طی یک مکالمه با شما بررسی خواهد شد.

7- با ایکس بادی چقدر از زمانم را می توانم ذخیره کنم؟

بهترین جنبه ایکس بادی ، صرفه جویی در وقت است. بالا رفتن کارایی که در 180 دقیقه تمرین عادی به سختی قابل دست یافتن است در این روش تنها در۲۰ دقیقه امکان پذیر است. بطور خلاصه می توان گفت ایکس بادی روشی است با بازدهی بسیار بالا برای کل بدن در مدت زمان 20 دقیقه در هفته که این زمان برای احساس موفقیت در طی چند هفته کافی است.

8- ایکس بادی چه مزایایی دارد؟

زمانی که عضله ها کار می کنند تراکم داخلی به شدت تحریک می شود و جریان خون افزایش یافته که این امر باعث اثر مثبت بر روی پوست و افزایش هماهنگی بدن شده و همچنین سلولیت به طور موثری کاهش می یابد به طوری که پس از تمرین شما احساس آرامش و شادابی خواهید کرد. ایکس بادی همچنین عملکرد فیزیکی را بهبود می بخشد و شما احساس سلامت و انعطاف پذیری بیشتری خواهید داشت و دیرتر احساس خستگی خواهید کرد. به طور خلاصه، در مقایسه با روش های تمرینی سنتی، ایکس بادی مزایای تمرین شدید را در زمان بسیار کم به شما ارائه می دهد.

9- آیا می توانم با ایکس بادی وزن کم کنم؟

بله، در مرحله اولیه تمرین شما کم شدن سایزتان را کاملا احساس خواهید کرد و در مرحله دوم چربی های انباشته مورد حمله قرار می گیرند. همچنین شما به دلیل افزایش فعالیت عضلات روزانه کالری بیشتری خواهید سوزاند، یعنی مصرف انرژی افزایش می یابد. بنابراین هدف های تمرینی تقویت می شوند و علاوه بر کاهش حجم، وزن شما نیز کاهش خواهد یافت. ایکس بادی یک متد ایده آل برای تغییر رژیم غذایی است تا به طور موثر کاهش وزن و چربی را تجربه کنید.

10- چه زمانی می توانم نتیجه را ببینم؟

شما بعد از اولین جلسه تمرین تغییراتی را احساس خواهید کرد. موفقیت قابل مشاهده مانند وضعیت بهتر، معمولا در چند جلسه تمرین تنظیم می گردد. از بین رفتن چربی ها، افزایش قدرت و بهبود ظاهر پوست، در طول چهار یا شش هفته قابل مشاهده و اندازه گیری است. لازم به ذکر است که شرایط فیزیکی در شروع تمرینات و همچنین نوع تغذیه در نتیجه گیری سریع تاثیر بسزایی دارد. ما یک یا دو جلسه تمرین 20 دقیقه ای در هفته را توصیه می کنیم.

11- آیا ایکس بادی افراد تنبل را به ورزش کردن راغب می کند؟

بله، ایکس بادی دقیقا این گروه از افراد که سال ها به دلایل مختلف از جمله کمبود وقت، دیر نتیجه گرفتن در روش های تمرینی دیگر و غیره ورزش نکرده اند را مجبور می کند دوباره تمرین کنند. بنابراین شروع خوبی برای ترکیب ورزش و ایجاد انگیزه در زندگی روزمره است. شما می توانید بدنتان را بهتر بشناسید و لذت بردن از فعالیت بدنی که چطور و چه زمانی عضله ها منقبض می شوند را احساس کنید.

12- آیا رشد سریع عضله با ایکس بادی امکان پذیر است؟

بله، شما می توانید حداکثر موفقیت را با این روش به دست آورید که این امر در چنین زمان کوتاهی در روش سنتی امکان پذیر نیست، زیرا در تمرین با ایکس بادی بسیاری از گروه های عضلانی به طور هم زمان مورد استفاده قرار می گیرند و فشار روی مفاصل کاملا از بین می رود و رشد عضلات سریع تر خواهد بود.

13- آیا جریان الکتریکی در این روش عوارض جانبی دارد؟

خیر، طبق بررسی های رسمی و علمی هیچ عارضه جانبی منفی برای انسانهای سالم وجود ندارد. برعکس، بسیاری موارد مثبت وجود دارد. لازم به ذکر است درمان از طریق جریان الکتریکی نیز از بخش های شناخته شده تکنیک های کلاسیک فیزیوتراپی از دهه 1950 است.

14- ایا این ورزش برای قلب ضرر دارد?

خیر، فرکانس تعریف شده در دستگاه منحصرا عضلات اسکلتی رشته ای را فعال می کند و دیگر اعضاء از جمله قلب در دسترس این جریان ها نیستند.