هرآنچه باید درباره درمان سلولیت به وسیله ایکس بادی بدانیم؟
می 19, 2019
EMS-TRAINING به چه معناست؟
می 25, 2019
نمایش همه

تکنولوژی EMS

تاریخچه دستگاه EMS

بسیاری تکنولوژی EMS را یک نوع تمرین جدید می دانند، در حالی که ریشه های EMS به قرن 18 برمی گردد. فردی به نام کلادیوس گلینوس به خاصیت درمانی پالس های الکترونیکی پی برد. سپس از آن برای درمان و کاهش درد استفاده کرد. در حال حاضر EMS یکی از بهترین روش ها برای افزایش قوای ماهیچه ها و استقامت بدن به شمار می رود. علاوه بر خاصیت درمانی و ترمیم ماهیچه های آسیب دیده، از آن برای کاهش سایز ، چربی سوزی و عضله سازی استفاده می کنند. به خاطر مزایای بی شماری که دارد، مورد استفاده بسیاری از ورزشکاران و افراد مشهور قرار می گیرد. این افراد با استفاده از EMS درکمترین زمان به اندام ایده آل خود می رسند.

نحوه کار EMS

‎در دستگاه EMS حدود 10 جفت الکترود وجود دارد، که این الکترودها در لباس مخصوص (جلیقه، بازو بند، پا بند، کمربند) قرار گرفته اند و وقتی که فرد لباس را می پوشد، تمام عضلات بدنش منقبض شده و فرآیند عضله سازی صورت می گیرد. دستگاه EMS بر پایه اصول طبیعی بدن طراحی شده است و در صورت استفاده صحیح از آن هیچ گونه آسیبی به بدن نمی رساند. با توجه به سازو کار EMS دیگر نیازی نیست که از وزنه و یا ورزشهای سنگین برای انقباض تمام ماهیچه های خود استفاده کنید. شما می توانید بدون اینکه فشار زیادی به بدن تان وارد کنید، به میزان قابل توجهی حجم عضله هایتان را زیاد کنید. به همین سبب دچار مشکلاتی همچون؛ آسیب دیدگی مفاصل و آسیب دیدگی بافت ها نخواهید شد.

جزئیات EMS

افراد به مرور زمان قوای جسمی خود را از دست می دهند و ماهیچه هایشان ضعیف می گردد. برای افرادی که به دلیل مشغله های زیادی نمی توانند ورزش کنند، این مسئله زودتر رخ می دهد. بنابراین بایستی از روشی استفاده کنند که در کسری از زمان نتیجه مثبتی به دست آورند.

با استفاده از روش EMS شما می توانید تنها با دو جلسه تمرین در هفته به اهداف خود برسید. هر جلسه ی شما تنها بیست دقیقه است، اما معادل با یک یا دو جلسه بدن سازی عمل می کند. استفاده از این دستگاه بسیار آسان می باشد و معایب ورزش سنتی را ندارد. به همین سبب، خطر آسیب دیدگی را کاهش می دهد. آثار تمرین از هفته ی اول شروع شده و شما شادابی و سرزندگی را در خود احساس می کنید. در هفته سوم نتایج مثبت تری را احساس خواهید کرد. از جمله این نتایج عبارتند از : چربی سوزی، کاهش سایز، استقامت دینامیکی و … .

تحقیقات و بررسی های مشترک دانشگاه های بیروت و آلمان نشان داد که عملکرد بدن با استفاده از EMS بهبود می یابد. در اینجا برخی از نتایج این تحقیقات را بررسی می کنیم:

پس از چهار جلسه تمرین با EMS 17% قدرت بدن افزایش پیدا کرده است.
حدود 71% از افراد مورد تحقیق، استقامت بدن شان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
وزن افراد با تمرین EMS، حدود 40% بیشتر از ورزش سنتی کاهش پیدا کرده است.

بنابراین مزایای استفاده از EMS بسیار بیشتر از تمرین به صورت سنتی می باشد. نکته بسیار مهم این است که فرد نباید پس از مشاهده نتایج دلخواه، تمرین با EMS را ترک کند. چراکه ماهیچه های فرد ضعیف شده و دوباره به حالت قبلی بر می گردد. در ورزش سنتی هم، چنین اتفاقی رخ می دهد. بنابراین شما با دو تا سه جلسه تمرین در هفته می توانید به اندام مورد نظرتان برسید و آن را حفظ نمایید.