تمرینات ورزشی با کمک جریان های الکتریکی EMS یا Electric Muscle Stimulation

هزینه باشگاه ایکس بادی در تهران
ژوئن 2, 2019
ایکس بادی شما را به اهدافتان می رساند
ژوئن 6, 2019
نمایش همه

تمرینات ورزشی با کمک جریان های الکتریکی EMS یا Electric Muscle Stimulation

رژیم لاغری سریع
تمرینات ورزشی با کمک جریان های الکتریکی EMS یا Electric Muscle Stimulation چیست ؟

عضلات بدن شما می توانند علاوه بر ایمپالس های عصبی صادر شده از مغز شما توسط تحریک الکتریکی سطحی نیز منقبض شوند . این جریان ها توسط یک دستگاه الکتریکی به نام EMS تولید می شوند و معمولا از طریق پد هایی که بر روی پوست شما قرار می گیرند سبب انقباض عضلات شما می شوند . در واقع EMS مخفف Electric Muscle Stimulation می باشد و در این روش ورزشی که از امواج الکتریکی سطحی برای تحریک بیشتر عضلات استفاده می شود . علاوه بر پد ها ، در برخی از این دستگاه ها ، از جلیقه ها ی پوشیدنی و یا کمربند جهت انتقال امواج به عضلات شما استفاده می شود . اگرچه این دستگاه ها نتایج خوبی در ورزشکاران حرفه ای نشان داده اند ولی تاکنون اثر کاهش وزن و لاغری آن ها توسط سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تایید قرار نگرفته است . در حال حاضر در ایران برندهایی نظیر ایکس بادی ، میها بادی تک ، ویژن بادی ، ای فیت در حال فروش محصولات خود می باشد که تفاوت هایی جزئی با هم دارند .

هر جلسه تمرین EMS حدودا ۲۰ الی ۲۵ دقیقه طول خواهد کشید . ابتدا یک جلیقه به شما پوشانده خواهد شد که احساس می کنید یکی از حرفه ای ترین ورزشکاران دنیا هستید،کمی بعد مربی از شما خواهد خواست در حین دریافت ایمپالس های الکتریکی برنامه بدنسازی شامل چند حرکت مختلف نظیر اسکوات ، جلو بازو با دمبل و .. را با وزنه های سبک انجام دهید که البته با توجه به دریافت ایمپالس های الکتریکی در انتها حتی وزنه ۵ کیلوگرمی را نیز به سختی قادر خواهید بود حرکت دهید .

برنامه بدنسازی
عوارض تمرینات ورزشی با کمک جریان های الکتریکی EMS یا Electric Muscle Stimulation

سازمان غذا و داروی آمریکا یا FDA گزارش های بسیاری از شوک های الکتریکی ، سوختگی ،خارش و التهاب پوست و تداخل با دستگاه هایی نظیر پیس میکر های قلبی و دفیبریلاتور ها را دریافت نموده است . با توجه به اینکه در این دستگاه ها از کابل های الکتریکی استفاده می گردد ، سازمان غذا و داروی آمریکا نگرانی خود را در رابطه با استفاده بی رویه و روی عموم افراد ابراز نموده است . البته این به معنای رد کردن استفاده از این دستگاه نیست و چنانچه یک ورزشکار حرفه ای تحت نظر فرد متخصص و در کلینیک انجام دهد می توان نتایج خوبی را انتظار داشت . اگرچه استفاده از این دستگاه بر روی افراد معمولی و ورزشکاران آماتور توصیه نمی گردد و نیز نمی توان بدون رژیم لاغری یا غذایی صحیح انتظار معجزه داشت . حضور پزشک در حین استفاده از این دستگاه الزامی است و فرد باید در مرکز پزشکی از این دستگاه استفاده نماید .