لاغری با ایکس بادی
نوامبر 10, 2019
همه چیز درباره روش تمرینی جدید ای‌ ام‌ اس
دسامبر 8, 2019
نمایش همه

EMS چیست و کاربردهای آن چیست؟

EMSچیست ؟

به گفته کارشناسان، روش جدید تمرینات ورزشی ستارگان که به نام EMS ( تحریک عضلانی الکترونیکی Electronic Muscle Stimulation ) شناخته می شود بیش تر از یک روند زود گذر است و یک روش اصولی برای عضله سازی یا کاهش وزن است. EMSبه وسیله ی امواج الکتریکی بر روی عضلات باعث ایجاد تحریک و فشار میشود که این فشار و تحریک باعث انقباض شدید ماهیچه ای شده که در واقع این انقباضات مکرر، همان کار عضلات هنگام تمرینات شدید را انجام می دهد. تحریک عضلانی برق ( EMS )، همچنین به عنوان تحریک الکتریکی عصبی-عضلانی ( NMES ) یا الکترومیوزیمولاسیون شناخته می شود ، ایجاد انقباض عضلانی با استفاده از ضربه های الکتریکی است.

تاریخچه ی EMS :

لوئیجی گالوانی (1761) اولین شواهد علمی را ارائه داد که جریان می تواند عضله را فعال کند. در طول قرن 19 و 20، محققان امواج الکتریکی را که جنبش عضلانی را تولید می کنند، مورد مطالعه و ثبت قرار می دهند. کشف شد که عملکردهای بدن ناشی از تحریک الکتریکی باعث تغییرات طولانی مدت در عضلات می شود. در دهه 1960، دانشمندان علوم ورزشی شوروی، EMS را در آموزش ورزشکاران نخبه به کار گرفتند و تقاضای نیروی 40٪ را به دست آوردند. در دهه 1970، این مطالعات در کنفرانس ها با موسسات ورزشی غرب به اشتراک گذاشته شد. با این حال، نتایج متضاد بود، شاید به این دلیل که مکانیسم هایی که در آن EMS عمل می کردند، درک نمی شد. تحقیقات فیزیولوژی پزشکی اخیر مکانیسم هایی را تعیین می کند که تحریک الکتریکی باعث انطباق سلول های عضلات، رگ های خونی و اعصاب می شود.از دهه 1950، این دستگاه برای استفاده در کاهش وزن ولاغری و تناسب اندام به بازار عرضه شد. این دستگاه در تعدادی از مدل های مختلف ارائه شده است که توسط باتری یا جریان خانگی ساخته شده اند.
دلایل مورد توجه قرار گرفتن EMS:

می توان آن را به عنوان ابزار برای کاهش وزن و لاغری مورد استفاده قرار داد، می توان آن را به عنوان یک ابزار توانبخشی مورد استفاده قرار داد، می توان به عنوان ابزار تست برای ارزیابی عملکرد عصبی یا عضلانی استفاده کرد، می تواند به عنوان یک ابزار بازیابی پس از ورزش برای ورزشکاران مورد استفاده قرار گیرد، می توان آن را به عنوان ابزار آموزش قدرت برای افراد سالم و ورزشکاران مورد استفاده قرار داد.
کارکرد علمی EMS:

امواج الکتریکی توسط یک دستگاه تولید می شود و الکترودهای دستگاه از طریق جریان الکتریکی به پوست متصل شده و باعث انقباض عضلات می شود الکترود معمولا لایه ای است که به پوست متصل می شود. پالس ها پتانسیل عمل را که از سیستم عصبی مرکزی می آید تقلید می کنند و عضلات را متوقف می کنند. این دستگاه باعث ایجاد 40 انقباض عضلانی در دقیقه در عضلات آسیب دیده از نقاط عصبی حرکتی در ناحیه هر پدال می شود.
کاربردهای EMS در پزشکی:

در پزشکی، EMS برای اهداف توانبخشی، به عنوان مثال در درمان فیزیوتراپی در پیشگیری از عدم استفاده از آتروفی عضلانی استفاده می شود که می تواند به عنوان مثال پس از آسیب های عضلانی ، مانند آسیب به استخوان ها، مفاصل، عضلات، رباط ها و تاندون ها رخ دهد. این متمایز از تحریک عصبی الکتریکی پوست (TENS) است که در آن جریان الکتریکی برای درد درمانی استفاده می شود.
چگونگی کاربرد های ems در لاغری :

دستگاه های EMS باعث سوختن کالری می شود اما سوختن کالری زمانی اتفاق میوفتد که بیشتر بدن در فعالیت های جسمانی است که چندین عضله، قلب و سیستم تنفسی در یک بار مشغول هستند. ، افرادی که از تحریک الکتریکی استفاده می کنند، بدن آماده می شود و توانایی فعالیت بدنی دارد
افراد منع استفاده از EMS :

استفاده کننده از ضربان ساز و کسانی مشکلات قلبی دارد وضربان قلب بالایی دارند

استفاده از قطعات حیاتی مانند اعصاب کارسینوم سینوسی، سینه و یا در سراسر مغز

کسانی که استفاده در دوران بارداری، قاعدگی و سایر شرایط خاص هستند.

تنها 20 دقیقه در هر جلسه کافی ست، تا شاهد سرعت نتایج خود باشید. نتایجی که قبلا باید برای رسیدن به آنها ساعت های طولانی را در باشگاه ورزشی می گذراندید، ولی اکنون با ( ای ام اس ) این نتایج را تنها پس از چند هفته می بینید و احساس می کنید.
مزایای روش EMS :

درگیری بسیار پایین مفاصل در مقایسه با سایر ورزش ها
از بین بردن سلولیت و ترمیم سلول های سطحی و بافت های پوستی
درمان آسیب دیدگی و کاهش درد
کاهش وزن با چربی سوزی
تقویت و افزایش حجم عضلات
از بین رفتن چربی زائد اندامها با بهبود متابولیسم بدن
زیبا سازی و فرم دهی به بدن