تعمیر lcd گوشی و دلایل خرابی و راه کار های پیشگیری از آن

مضرات ایکس بادی یا معایب ایکس بادی XBody چیست
مارس 22, 2020
سوالات رایج (FAQ) در مورد Xbody
آوریل 1, 2020
نمایش همه

تعمیر lcd گوشی و دلایل خرابی و راه کار های پیشگیری از آن

در این قسمت ما قصد داریم دلایل خرابی های ال سی دی های گوشی های مختلف را بررسی کنیم و چند راه برای تعمیر lcd گوشی به شما معرفی کنیم.

 

مهم ترین عوامل خراب شدن ال سی دی گوشی ها ( چه گوشی آیفون و چه اندروید … )

قبل از آن که ما توضیحی راجه به به مشکل بر خوردن صفحه ال سی دی انواع گوشی های موجود در بازار بدهیم و عوامل خرابی آن ها را بگوییم خوب است که ما بیاییم و عوامل و دلیل های اصلی ای که می توانند سبب به مشکل بر خوردن ال سی دی گوشی شما شوند و شما را مجبور به تعمیر lcd گوشی کنند را بگوییم . در حالت کلی اگر بخواهیم ما این قضیه را بررسی کنیم 3 دلیل برای خرابی و کار نکردن صفحه ال سی دی گوشی های همراه وجود دارد که ما آن ها را در زیر به صورت کامل شرح می دهیم :

اولین دلیل را می توان وارد شدن فشار و ضربه ای بر صفحه ال سی دی گوشی دانست .

با قطعیت می توان این دلیل و مشکل را از عمده ترین و اصلی ترین دلیل ها برای صدمه دیدن تاچ ال سی دی گوشی های آیفون و یا باقی گوشی های موجود در بازار نیز دانست . می توانیم به جرئت به گوییم که در 80 در صد مواقع ، بی دقتی ، عجله داستن و یا تصادفی و … به صفحه ال سی دی سبب می شود که به گوشیمان ضربه ای وارد شود و سبب اختلال در کار کرد موبایلمان شود .

از دیگر دلایلی می توان وارد شدن آب و دیگر مایعات به طریقی به داخل گوشی نام برد . برای این که این مشکل برای دستگاه شما پیش نیاید شما باید از آب خوردن گوشی همراه خود جلوگیری کنید برای این کار شما می توانید از کاور های ضد آب استفاده کنید . البته این مشکل برای گوشی های جدید کمتر است ، چونکه اکثر گوشی هایی که امروزه در بازار ارائه می شوند دارای قابلیت ضد آب بودن هستند .
از دلایل دیگر هم می توان فرسوده شدن خود گوشی را ذکر کرد . گاهی اوقات برای شما هم اتفاق افتاده است که پس از مدت زمان زیادی گوشی همراه شما چه آیفون و چه اندروید دچار مشکل هایی از قبیل خرابی ال سی دی و یا قطع شدن وای فای و … می شوند . می توان دلیل این به مشکل بر خوردن ها را گذر زمان و فرسوده شدن سخت افزار گوشی موبایل دانست .

در ادامه راه کار هایی می دهیم برای اینکه شما راحت تر بتوانید از ال سی دی گوشی همراه خود محافظت کنید و دیگر نیاز به تعمیر lcd گوشی نداشته باشید .

یکی از راه هایی که به شما توصیه می شود استفاده از شیشه محافظ ال سی دی یا همان گلس است .

شیشه محافظ صفحه یا همان گلس یک لایه نازکی از جنس پلاستیکی ( گاهی با فناوری نانو متناسب به کیفیت گلس ) است که به عنوان وسایل جانبی هنگام خرید گوشی یاید آن را برای آسیب ندیدن ال سی دی گوشیتان آن را تهییه کنید . شما با استفاده و کار کردن و چسباندن آن بر روی شیشه ال سی دی گوشی خود ، صفحه ی ال سی دی خود را از آسیب هایی همچون فشار و خط افتادگی و خط و خش جلوگیری کنید . توجه داشته باشید این شیشه های محافظ مقداری از ضربه ی وارد شده را می تواند بگیرد و توانایی گرفتن صد در صد خنثی کردن ضربه را ندارد و شما باید بعد از کار کردن گلس حفاظت کننده باز هم حواستان را جمع کنید تا مشکلی برای ال سی دی شما پیش نیاید و آسیب نبیند و شما نیاز به تعمیر lcd گوشی پیدا نکنید . شما همچنین می توانید برای تعمیر گوشی خود با کارشناسان دیجیبان نیز برای کمک تماس حاصل فرمایید .

شما همچنین می توانید برای حفاظت از ال سی دی و یا کل گوشی از کاور یا گارد حفاظت کننده برای گوشی خود استفاده کنید . یکی از بهترین این کاور ها کاور های ژله ای موجود در بازار است که در ضخامت های مختلفی و با طرح ها و رنگ های گوناگونی در بازار ارائه می شوند . این کاور ها هم مانند گلس ها مقدار زیادی از نیرو های وارد شده ی خارجی را کم کنند . توجه داشته باشید شما با استفاده از گلس و کاور می توانید گوشی خود را از ضربه های وارده مصون نگه دارید .

همچنین از راه کار های خیلی ساده برای حفاظت از گوشی خود می توان یشگیری را نام برد . به این صورت که شما با توجه به گوشی خود و حفاظت بیشتر گوشی خود را محافظت می کنید به طور مثال گوشی را در محیط های خیس قرار ندهید چونکه احتمال ورود آب به داخل گوشی وجود دارد و تعمیر ال سی دی گوشی آب خورده می تواند شما را به دردسر بیندازد و یا در کنار وسایل تیز نگذارید ممکن است صفحه ال سی دی آسیب ببیند و یا در زمین نامتعادل گوشی را قرار ندهید تا بر روی زمین نیفتد و یا در هنگام کار کردن یا چیزی دیگر گوشی را در دست نگیرید چونکه احتمال افتادن گوشی بر روی زمین وجود دارد .

شما با رعایت کردن مورد هایی که در بالا به آن اشاره کردیم تا مقدار زیادی می توانید از آسیب دبدن صفحه ال سی دی گوشیتان جلو گیری کنید ولی حالا اگر ال سی دی گوشی همراه شما به مشکل خورد و نیاز به تعمیر lcd گوشی بود نشانه هایی برای این به مشکل خوردن وجود دارد که در اینجا مقصود ما توضیح آن هاست تا در صورت لازم شما برای تعمیر ال سی دی گوشی خودتان دست به کار شوید . از نشانه هایی که شما هنگام مواجهه باید به آن دقت فرمایید تا در صورت لزوم برای تعمیر آن اقدام کنید موارد زیر می باشد .

از سادترین و بارز ترین نشانه شروع می کنیم :شکسته شدن ال سی دی گوشی شما

تعمیر lcd گوشی

قاعدتا شما اگر شکستگی ای بر روی گوشی همراهتان مشاهده کردید باید نسبت به حل این مسئله هرچه سریع تر اقدام کنید . ولی شما قبل از اقدام باید متوجه شوید که دقیقا کدام قسمت از ال سی دی شما خراب شده است . همانطور که قبلا در مقاله های قبل گفته ایم مجموعه ال سی دی از بخش های مختلفی تشکیل شده است . و گاهی ممکن است بدون نیاز به تعویض شما بتوانید نسبت به تعمیر lcd گوشی خود اقدام کنید . حتی ممکن است شکستگی به ظاهر از ال سی دی شما باشد و در اصل گلس شما مشکل پبدا کرده باشد و دچار آسیب شده باشد که در آن صورت صفحه آسیبی ندیده و شما می توانید با تعویض گلس نسبت به حفاظت ال سی دی مجدد اقدام کنید.

از نشانه هایی که ظهورش می تواند نشانه ای برای خراب شدن ال سی دی گوشی همراهمان باشد کار نکردن تاچ صفحه گوشی است . این مشکل به احتمال زیاد از خرابی ال سی دی نشات می گیرد ولی شما باید قبل از این که اقدام به تعمیر آن کنید از این قضیه اطمینان یابید . شاید مشکل از بخش نرم افزاری و یا حتی باگ های نرم افزاری باشد . شما برای این که اطمینان یابید که این مسئله به صفحه ال سی دی شما بر می گردد می توانید گوشی خود را یک بار ریست فکتوری کنید . اگر بعد از آن مشکل بر طرف شد مشکل از قسمت نرم افزاری دستگاه شما بود ولی اگر این مسئله همچنان ادامه دار بود مشکل از ال سی دی شماست و باید سریعا برای تعمیر آن دست به کار شوید .

از دیگر نشانه ها می توان خاموش ماندن و روشن نشدن صحه نام برد . این خرابی پس مدتی زیاد استفاده در گوشی های سامسونگ بسیار دیده می شود . شما بعد از اطمینان یافتن از دلیل خرابی باید برای تعمیر lcd گوشی سامسونگ خود دست به کار شوید .

ممکن است هنگام روشن شدن قسمتی از صفحه خاموش بماند که در این حال صد در صد مطمعن باشید که مشکل از ال سی دی گوشی شماست و باید هرچه زود تر آن را به دست متخصص بسپارید .

خاموش روشن شدن اندک و یا سو سو زدن ال سی دی هم از نشانه های خرابی صفحه گوشی شما است . این مشکل در گوشی های s7 edge به چشم می خورد که در آن صورت باید برای تعمیر lcd گوشی s7 edge خود اقدام کنید .

گاهی ممکن است که صفجه تاچ شما دستوراتی که وارد می کنید را به درستی دریافت نکند ، این مشکل هم احتمال دارد از ال سی دی شما باشد برای اطمینان از این قضیه گوشی خود را ریست فکتوری کنید تا ببینید که این مشکل ادامه خواهد داشت یا نه .