دستگاه EMS چیست؟
آوریل 25, 2020
استفاده از ورزش ایکس بادی برای لاغری
می 13, 2020
نمایش همه

ورزش ایکس بادی EMS چگونه عمل میکند؟

تحریک عضلات الکتریکی (ELECTRIC MUSCLE STIMOULATION) چیست ؟
EMS استخراج انقباض عضلات با استفاده از تکانه های الکتریکی است .
آیا بیش از حد علمی به نظر می رسد ؟ اما در واقع کاملاً ساده است !
پالس ها توسط یک دستگاه ایجاد می شوند و از طریق الکترود به سطح پوست بالای عضلات می رسد تا تحریک شوند . پالس ها باعث انقباض عضلات می شوند ، بنابراین نتیجه شبیه به حرکت واقعی طبیعی و انقباض منظم ماهیچه ها است.

تمرین XBODY EMS می تواند برای ساختن و تقویت ماهیچه ها مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین به دلیل تعداد انقباض بیشتر عضلات بدن در زمان یکسان نسبت به ورزش های سنتی نتیجه چند برابری خواهید گرفت ! که در 20 دقیقه و تا ساعت ها بعد از تمرین منجر به سوزاندن کالری بالا (حدود 1500 کالری) میشود .

!این روش تمرین قرن بیست و یکم است!


در مورد کارکردهای EMS چه می دانید؟
شاید هرگاه به راه های دستیابی به تناسب اندام می اندیشید، روش های رایج مانند زدن وزنه های سنگین و انجام فعالیت های سخت ورزشی به ذهنتان خطور کند. حتی شاید با خود بگویید مگر می شود تنها با استفاده از یک دستگاه رایانه ای به اندام متناسب دست یافت؟ البته تا حدودی حق با شماست! چطور؟ با ادامه مطلب همراه باشید.
فناوری EMS از ارسال پالس های الکتریکی به عضلات هدف بهره می‌گیرد. به این ترتیب عضله فعال می شود و به حرکت در می آید. این همه قضیه است؛ نه خبری از چربی سوزی است، نه عضله سازی! البته اگر در حین استفاده از دستگاه، فعالیت بدنی نداشته باشید. در حقیقت، انجام یک سری حرکات ورزشی برنامه ریزی شده در حین تمرین EMS، جز اصلی تمرین است. از طرف دیگر در حالی که با انجام یک حرکت ورزشی، عضله هدف را تمرین می دهید، دستگاه با ارسال پالس الکتریکی، تاثیر فعالیت شما را چند برابر می کند. در ضمن، این پالس ها بیشتر از تحریک عصبی عضلات توسط مغز در عمق عضله نفوذ می کند، که به معنی درگیر شدن تمام بخش های عضله هدف و تمرکز فشار تمرین بر روی آن در حین انجام حرکت است. نتیجه؟ با چند برابر شدن تاثیر فعالیت ورزشی شما، مدت زمان لازم برای تمرین دادن به عضلات به طرز چشمگیری کاهش می یابد، همزمان با افزایش فشار تمرین و بالا رفتن متابولیسم بدن نرخ چربی سوزی هم افزایش چشمگیری می یابد و در مجموع، بازدهی تمرینات شما، نسبت به انجام همان تمرینات بدون بهره گیری از فناوری EMS، به طور محسوسی بیشتر می‌شود.
حالا نظرتان چیست؟ هنوز این تاثیرات را باور نمی کنید؟ خب، آن را امتحان کنید، وقت چندانی از شما نمی گیرد!
اقتباس از نوشته دکتر کلی میلان (Kelly Milan) فیزیوتراپیست و استاد علوم فیزیولوژی.