دستگاه EMS چیست؟
دستگاه EMS چیست؟
اکتبر 9, 2020
رژیم غذایی مناسب برای بدن شما چیست؟
رژیم غذایی مناسب برای بدن شما چیست؟
اکتبر 25, 2020
نمایش همه

دستگاه EMS چیست و کاربرد های آن چیست؟

دستگاه EMS چیست و کاربرد های آن چیست؟

دستگاه EMS چیست و کاربرد های آن چیست؟

 

دستگاهEMS یا شبیه ساز الکترو عضلانی

امروزه زندگی های مدرن در کنار پشت میز نشستن­های طولانی نه تنها سلامت روحی انسان را به خطر می­اندازد، بلکه مشکلات جدی را برای بدن بویژه عضلات ایجاد می­کند. هدف از این نوشتار معرفی دستگاه EMS یا شبیه ساز الکتروعضلانی است که برپایه ترکیبی از علوم فیزولوژی و فنون ورزشی، طراحی و ساخته شده است.با ای ام اس پلاس همراه باشید.

ای ام اس پلاس – در دهه های اخیر با معرفی دستگاه EMS به جامعه پزشکی و ورزشی کشور تحولی چشمگیر در زمینه تناسب اندام و تندرستی ایجاد شده است. در ادامه برای فهم بهتر عملکرد این دستگاه بهتر است مقدمه ای کوتاه درباره­ی دستگاه EMS ارائه کنیم. دستگاه EMS ساخته شده از چند الکترود الکتریکی است. این الکترود­ها نقش پیام رسان عصبی را برای شخص بازی می­کنند. به گونه ایی که ولتاژ بین الکترود ها متناسب با ولتاژی است که مغز در هنگام تحرکات حرکتی برای ماهیچه­های بدن ارسال کرده و باعث انقباض و انبساط آنها می­گردد. حال ممکن است این سوال در ذهن شما شروع به شکل گرفتن کند که تحریک الکتریکی عضلات چیست و چطور این عمل باعث حجم گیری عضلات می­شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تمامی پیام های عصبی در بدن موجود های زنده توسط پالس­های الکتریکی رد و بدل می­گردد. بنابراین دستگاه­هایی که پیام های عصبی را شبیه سازی می­کنند، با فریب ارگان مدنظر، آن را وادار به تحرک و اجرای فرمان مورد انتظار می­نمایند. دستگاه EMS با جریان الکتریکی قابل خوانش برای عضلات کار می­کند و این پیغام را به عضلات ارسال می­کند که باید منقبض یا منبسط شوند. با توجه به اینکه انبساط و انقباض و در کل هر حرکت عضلانی نیاز به انرژی دارد این فرایند باعث افزایش سوخت و ساز درناحیه مورد نظر می­گردد.

دستگاه EMS چیست و کاربرد های آن چیست؟

 

کاربرد دستگاه EMS در پزشکی

دستگاه EMS از زمان معرفی به محافل ورزشی، کاربردهای فراوانی نیز در پزشکی بخصوص توان بخشی به بیمارانی که از ضعف عضلات رنج می­برند، یافته­اند. بیمارانی که به دلیل قطع نخاع توانایی حرکت دادن اندام حرکتی خود را ندارند ممکن است با گذشت زمان بافت ماهیچه ایی ناحیه آسیب دیده را تا 80 درصد از دست بدهند که این مسئله از نظر روحی بیماران را دچار مشکلات فراوانی می­کند. یک راه مناسب برای شبیه سازی فرمان­های مغزی برای عضلات چنین اشخاصی، استفاده از دستگاه EMS می­باشد. همچنین بیمارانی که در حالت اغما یا کما بسر می­برند پس از بهبود با مشکلات حاد عضلانی روبرو هستند که به منظور کاهش و در بعضی موارد حذف کامل ضعف عضلانی در این افراد، طبق تجویز پزشک استفاده مداوم از دستگاه EMS تا زمان رسیدن بیمار به هوشیاری 100 درصد در بیمارستان­ها اجرا می­گردد.

 

حتما بخوانید:  دستگاه EMS چیست؟

 

ستگاه EMS و رفع آرتروز

بیماری شایع دنیای مدرن امروز که گریبان­گیر بسیاری شده است، آرتروز و ساییدگی مفاصل است. خوب است بدانید که علت اصلی آرتروز پیری یا کمبود کلسیم نیست بلکه علت اصلی این بیماری ضعف ماهیچه­های پوشاننده مفاصل است. در چنین مواقعی برای جابجایی، دو مفصل فشار بیشتری را تحمل می­کند و این شروع نقطه سایش غضروف­هاست. اما با روی کارآمدن دستگاه EMSدیگر نیازی به نگرانی در این باره نیست، چرا که دستگاه EMS با تحریک ماهیچه های درگیر در ناحیه مفاصل حجم و توان ماهیچه­ ها را بالا برده و ساییدگی مفاصل را به حداقل ممکن کاهش می­دهد.

دستگاه EMS در تناسب اندام

دستگاه EMS چیست و کاربرد های آن چیست؟

به شخصه معتقدم انقلاب اصلی دستگاه EMS در دنیای مدرن، بیشتر از اینکه نیاز بخش پزشکی را تامین کرده باشد لبخند رضایت را بر لبان ورزشکاران و دوستداران ورزش نشانده است. با توجه به اینکه دستگاه EMS با درگیر کردن عضلات آنها را وادار به پاسخگویی و تحرک می­کند، می­توان انتظار داشت که این وسیله سهم بالایی در کاهش حجم چربی بدن به ویژه چربی­های موضعی بازی نماید. دستگاه EMSبه شدت به افرادی که بنا به عادت یا اجبار در وضعیت بی تحرکی مداوم در روز قرار دارند، توصیه می­شود. زیرا این دستگاه قابلیت شبیه سازی ورزش در حالت سکون را دارا است و شخص می­تواند در کنار انقباضات و انبساط­هایی که دستگاه به ماهیچه­ها تحمیل می­کند، به فعالیت­های روتین خود ادامه دهد. استفاده از دستگاه EMS محدودیتی برای اقشار مختلف جامعه ندارد و هر شخص در هر سن و سالی می­تواند به راحتی از این دستگاه استفاده نماید.

دستگاه EMS مناسب ورزشکاران حرفه­ایی

زمان­هایی که ورزشکاران در اردوهای تیمی بسر می­برند تا در میادین ورزشی نقش آفرینی کنند حساس­ترین برهه زمانی زندگی حرفه­ایی یک ورزشکار شکل می­گیرد. گاهی برای رسیدن به وزن ایده ال یا قدرت بدنی مناسب ساعت­ها ورزش طاقت فرسا لازم است. با روی کار آمدن دستگاه EMS نگاه ورزشکاران به تمرین و رسیدن به ایده ال­های مورد نیاز شکل تازه ایی به خود گرفت به­گونه­ایی که استرس جای خود را به اطمینان و ضعف جای خود را به استقامت داده است. اکنون زمانی است که ورزشکاران با بکارگیری دستگاه EMS بیشترین چربی سوزی را در کمترین زمان ممکن و بیشترین قدرت و استقامت بدنی را با حداقل هزینه ممکن کسب می­کنند. با یک دستگاه EMS می­توانید میادین ورزشی را شبیه سازی کنید. فشاری که حین تحرکات ورزشی در میادین واقعی به بدن وارد می­شود را در سالن های تمرینی تجربه کنید تا در صورت رویارویی با شرایط مشابه قدرت و تسلط لازم را برای رسیدن به هدف خود داشته باشید.

سخن آخر در مورد بکارگیری دستگاه EMS اینکه، چه به عنوان یک وسیله کمکی برای افزایش توان ورزشی و چه به عنوان یک وسیله برای سرعت بخشیدن به پروسه چربی سوزی از EMS استفاده می­کنید، باید در نظر داشته باشید که برای رسیدن به ایده ال­ها در هر زمینه ایی علاوه بر استفاده از ابزار، تلاش و کوشش شما برای بهتر بودن و بهتر شدن است که به امکانات تاثیرگذاری و اثربخشی را عطا می­کند بنابراین به منظور بهبود الگوی زندگی شخصی و افزایش تندرستی و سلامتی بکارگیری ابزار و تجهیزات امری ضروری است که در اینجا سعی شد یکی از بهترین و حرفه ایی ترین وسایل که در امر سلامت و تندرستی با اقبال عمومی روبرو شده است را به شما معرفی کنیم. به امید انکه در مسیر رسیدن به ایده ال­هایتان نقشی کوچک داشته باشیم.