Xbody با پدهای الکتریکی، ۱۵۰ برابر بیشتر از عضلات شما کار می‌کشد…

تمرین صبحگاهی برای بهبود خلق و خوی و کاهش استرس مفید است
آگوست 10, 2019
5 راه برای افزایش تمرکز و کاهش حواس پرتی در حین ورزش
آگوست 19, 2019

Xbody با پدهای الکتریکی، ۱۵۰ برابر بیشتر از عضلات شما کار می‌کشد…

این رژیم انقلابی تناسب اندام از طریق پوشیدن یک لباس سیاه و پددار انجام می‌شود
تحریک الکتریکی عضله (EMS) به عضلات شما برق‌رسانی می‌کند
ادعا می‌شود که این لباس، ۱۵۰ برابر بیشتر از حد معمول از عضلات شما کار می‌کشد.

 

این مقاله از زبان گزارشگر dailymail نوشته شده

من در بالکن ساختمانی در شهر لندن ایستاده‌ام و لباسی پوشیده‌ام که شبیه دستگاه‌های علمی و تخیلی فیلم‌ها است. وقتی مربی خصوصی‌ام حرکات کششی و نرمشی مربوطه را به من می‌گوید و من آن‌ها را اجرا می‌کنم، می‌توانم سنگینی نگاه همسایه‌ها را روی خودم احساس کنم. معمولاً آدم خجالتی و کم‌رویی نیستم، اما امروز فرق می‌کند، چون در حال آزمایش یک رژیم تندرستی انقلابی هستم. رژیمی که دنیا را زیر و رو خواهد کرد و به احتمال زیاد بزرگترین اتفاق و دستاوردی خواهد بود که برای کاهش وزن در سراسر دنیا توجهات را به خودش جلب می‌کند.

آلیس اسملی (Alice Smellie) اولین کسی بود که در بریتانیا حاضر شد پروژه‌ی XBody را آزمایش کند. Xbody لباسی مجهز به سیستم تحریک الکتریکی عضلات (EMS) است که فعالیت عضلات را تا ۱۵۰ برابر افزایش می‌دهد .این سیستم Electrical Muscle Stimulation (EMS) یا سیستم تحریک الکتریکی عضلات نام دارد و از طریق پوشیدن لباسی که در هنگام ورزش به عضلات شما برق‌رسانی می‌کند، باعث می‌شود بتوانید قدرت فعالیت‌های خود را تا ۱۵۰ برابر بالاتر ببرید.

 

سازندگان این روش، مدعی‌اند که اگر به اندازه‌ی کافی تلاش کنید، با دو بار ورزش ۲۰ دقیقه‌ای در هر هفته می‌توانید ۲۵۰۰ کالری بسوزانید (۵۰۰ کالری بیشتر از متوسط کالری مورد نیاز روزانه برای بانوان). اگر بخواهید همین مقدار را در حالت عادی بسوزانید باید ۴ تا ۶ ساعت در یک باشگاه معمولی تمرین داشته باشید. من اولین شخصی هستم که قرار است EMS را در بریتانیا امتحان کند. این لباس در این جا توسط شرکتی به نام XBody معرفی شده است. با توجه به این که همیشه از راهکارهای سریع خوشم می‌آمد، پس وقتی اطلاعیه را دیدم فوراً برای آن ثبت نام کردم. با این حال الان کمی استرس دارم چون نمی‌دانم وقتی به باشگاه خصوصی آن‌ها در شهر لندن برسم و با مربی خصوصی‌ام، مارک چسترز (Mark Chesters) ملاقات کنم چه اتفاقی می‌افتد. آیا استفاده از این دستگاه حسی شبیه برق گرفتگی دارد؟
پوشیدن لباس مخصوص ایکس بادی

مارک به من اطمینان می‌دهد و می‌گوید: «نگران نباش، در ظاهر مثل جادو است، اما سال‌ها است که علم وارد حوزه‌های توانبخشی ورزشی، استقامت، بدنسازی و تمرین‌های قدرتی شده است.» لباس XBody Newave پر از بند و پد است و از نئوپرن، پلی‌استر و نایلون ساخته شده است. از آلیس خواسته می‌شود که زیر لباس اصلی یک تیشرت نرم نخی و یک لگ کوتاه بپوشد لباس، ۲۰ پد کوچک دارد که به بدن شما وصل می‌شود تا جریان الکتریسیته را به عضلات اصلی (کتف، وسط کمر، پایین کمر، باسن، همسترینگ، ماهیچه چهارسر ران، شکم، ماهیچه سینه‌ای، ماهیچه دوسر بازو، ماهیچه‌های سه سر و شانه) برساند. زیر آن یک تیشرت نرم نخی و یک لگ کوتاه پوشیده‌ام. در مرحله‌ی بعد پدها کمی مرطوب می‌شوند تا جریان الکتریسیته برقرار شود. هوا سرد است و من می‌لرزم، اما لباس‌ها محکم به من چسبیده‌اند. شبیه ابرقهرمان‌ها شده‌ام، ولی یک ابرقهرمان سرمایی. حالا مارک با استفاده از سیمی که در سمت راست لگنم قرار دارد من را به دستگاه وصل می‌کند. دستگاهی که قرار است در طول تمرین وظیفه‌ی برق‌رسانی به لباس را داشته باشد.
اتصال بیسیم لباس به دستگاه Xbody

دستگاه شبیه یک میز سخنرانی S شکل و باریک است و نمایشگری روی آن قرار دارد که مارک از روی آن میزان برق هر بخش از بدن من را تعیین می‌کند. وقتی دستگاه روشن می‌شود، همزمان همه‌ی ماهیچه‌های گروهی بدنم در طول مدت زمان ۲۰ دقیقه‌ای ورزش تحریک می‌شوند، یعنی انقباضات ماهیچه‌ای ۱۵۰ برابر بیشتر از حد معمول افزایش پیدا می‌کند. معمولاً در طول جلسات معمولی ورزش شما فقط با ۴۰ درصد از فیبرهای ماهیچه‌ای خود کار می‌کنید، اما با XBody و سیستم EMS این عدد به ۹۰ درصد می‌رسد و هر چه از عضلات خود بیشتر استفاده کنید، انرژی بیشتری می‌سوزد و نتیجه‌ی بهتری می‌گیرید. کمی نگران این هستم که روشن شدن دستگاه درد داشته باشد، ولی از این که می‌بینم مارک با لمس دکمه‌های روی صفحه برق هر عضله را به مرور وصل می‌کند خیالم راحت می‌شود. کم‌کم حس عجیبی شبیه مورمور شدن را روی باسنم حس می‌کنم که به آرامی باعث انقباض عضله می‌شود و بعد آن را ول می‌کند. این احساس چیزی است که تا به حال تجربه‌ی آن را نداشته‌ام، اما تا این جا درد نداشته است.

حس مورمور شدن شدیدتر می‌شود ولی هنوز درد ندارد. مثل این است که کسی محکم شما را بخاراند. متعجب شده‌ام. این کارها چطور می‌تواند باعث کاهش وزن شود؟

مارک می‌پرسد: «احساسش می‌کنی؟»

می‌گویم: «مضحک است! امکان ندارد این طوری بتوانم ۲۰۰۰ کالری بسوزانم.»

 

آلیس نگران این بود که روشن شدن لباس درد داشته باشد، ولی از این که دید می‌شود برق هر قسمت را به مرور روشن کرد خیالش راحت شد.مارک طوری نگاهم می‌کند که در ابتدا فکر می‌کنم از سر ناامیدی است، اما این طور نیست. این نگاه کاملاً شرورانه است، چون بدون هیچ حرفی، صفحه را لمس می‌کند و چیزی که احساس می‌کنم نه یک مورمور دیگر، بلکه بیشتر شبیه لگدی به شکمم است. به عقب می‌پرم و جیغ کنترل شده‌ای می‌زنم. مارک با نگاهی معصومانه در حالی که تلاش می‌کند لبخندش را مخفی کند می‌گوید: «شکمت خیلی قوی نیست.»

او ماجراها و داستان‌های زیادی با ورزشکاران حرفه‌ای از جمله فوتبالیست‌ها و یکی از مبارزین قفسی داشته است، کسانی که قبلاً XBody را امتحان کرده بودند. همه‌ی داستان‌های او به نقطه‌ای ترسناک ختم می‌شود و با جمله‌ای می‌گوید: «بعد از ۲۰ دقیقه گریه می‌کرد و در حالی که روی زمین غلت می‌زد التماس می‌کرد که دستگاه را متوقف کنم.» برای این که نگذاریم چنین اتفاقی برای من هم رخ بدهد، توافق می‌کنیم که تنظیمات دستگاه را روی حد متوسط بگذاریم، هرچند مارک در طول تمرین مدام سطح آن را بالا و پایین برد تا بهترین نتیجه‌ی ممکن به دست آید. اکنون پنج مرحله‌ی برنامه را شروع می‌کنیم. این مراحل ممکن است با توجه به هر شخص متفاوت باشد اما معمولاً دو دقیقه به گرم کردن، هفت دقیقه به تمرینات استقامتی، چهار دقیقه به تمرینات قلبی عروقی و دوباره چهار دقیقه‌ی دیگر به تمرینات استقامتی اختصاص می‌باید.

در نهایت سه دقیقه هم برای سرد و آرام کردن بدن زمان گذاشته می‌شود.
برنامه های تمرینی متنوع ایکس بادی

برنامه‌ی تمرینی XBody از پنج بخش تشکیل شده است: گرم کردن، دو دفعه تمرین استقامتی شامل اسکات‌های سنگین و وزنه زدن، ۴ دقیقه تمرین قلبی عروقی و ۳ دقیقه برای سرد و آرام کردن بدن تمرینات استقامتی شامل چند حرکت سرراست (اسکات‌های سنگین و وزنه زدن) است. این بخش در ظاهر ساده می‌باشد، اما وقتی لباسی پوشیده‌اید که انگار باعث شده در شن روان حرکت کنید و همزمان یک خرس مهربان بدنتان را می‌خاراند، این کار اصلاً ساده نیست.در حین انجام حرکات جلو بازو و پشت بازو به سختی می‌توانم دستم را تا شانه‌ام بالا بیاورم، نیروی مقاومتی بسیار شدید است. در عین حال، می‌توانم حس کنم که سایر بخش‌های بدنم هم از طریق پالس پدها زیر فشار است. الکتریسیته ماهیچه‌هایی را منقبض می‌کند که اصلاً از وجودشان خبر نداشتم، و همین امر باعث شده همه چیز خیلی سخت‌تر شود.

در مرحله‌ی بعد سراغ تمرینات قلبی عروقی می‌رویم. وقتی دست‌ها را با حداکثر سرعت و با ریتمی ثابت عقب و جلو می‌برم، متوجه بریده بریده نفس کشیدن خودم می‌شوم. در حالی که معمولاً مشکلی با این حرکت نداشتم. زمانی که حرکت پرتاب از بالای سر را انجام می‌دهم، مثل این است که دارم یک سنگ بزرگ را بالای سرم بلند می‌کنم (هرچند چیزی دستم نیست و صرفاً آن را فرض می‌کنم). . با هر حرکت نفس نفس می‌زنم، ولی اگر کسی من را ببیند فکر می‌کند در حال انجام تمرینی عادی هستم. در تمام طول ورزش، مارک با کنترل‌ها ور می‌رود. بعد از مدتی دوباره نیروی شکم را افزایش می‌دهد که منجر به داد زدن من می‌شود. یاد لحظه‌ی به دنیا آمدن بچه می‌افتم.

مارک می‌گوید: «زنان برای نشان دادن سختی زایمان به مردان از EMS استفاده می‌کنند.»

بعد از یک تمرین استقامتی دیگر، و درست در لحظه‌ای که به زور می‌توانم پاهایم را بلند کنم، سراغ سرد کردن می‌رویم. دستگاه با استفاده از پدها یک نوع پیغام شبیه‌سازی شده‌ی لنفاوی برای بدنم می‌فرستد تا در حالی که روی زمین دراز کشیده‌ام و از غلغلک‌های نامحسوس بدنم لذت می‌برم، گردش خونم افزایش پیدا کند. این روش برای برگرداندن بدن به حالت معمولی خیلی آرامش‌بخش است. بعد از جلسه، اگرچه احساس کوفتگی می‌کنم ولی از این که بالاخره بعد از ده روز کمر درد مداوم (که به خاطر بلند کردن یک کیف سنگین به وجود آمده بود) احساس درد نداشتم خوشحال هستم.دوباره می‌توانم به راحتی و فارغ از آن درد قدیمی حرکت کنم. دلیلش این است که XBody علاوه بر این که شما را سر حال می‌آورد و باعث کاهش وزنتان می‌شود، می‌تواند به از بین رفتن مصدومیت‌های قدیمی هم کمک کند.جلسه‌ی تمرینی آلیس توسط مارک چسترز از موسسه‌ی مربیان EMS بریتانیا انجام شد

کارلوس پاچکو (Carlos Pacheco) از XBody می‌گوید: «استوارسازی و هدف قرار دادن ماهیچه‌های اطراف ستون فقرات به تقویت آن‌ها کمک می‌کند و می‌تواند کمردرد را از بین ببرد.»

«این دستگاه به افراد چاق هم کمک می‌کند. کسانی که هیکل خیلی بزرگی دارند و خجالتی هستند، معمولاً از مربی هم فاصله می‌گیرند.» تنها ایرادی که من می‌بینم این است که هیچ روشی برای اندازه‌گیری دقیق مقدار کالری سوزانده شده وجود ندارد. با این حال من خودم آزمایش پزشکی داده‌ام و (با توجه به این که در دو روز بعدی خیلی احساس گرسنگی می‌کردم) فکر می‌کنم که در طول این جلسه حداقل ۵۰۰ کالری سوزانده باشم. نکته‌ی بعدی این است که چون اثر تمرینات استقامتی تا مدت‌ها بعد باعث افزایش سوخت و ساز بدن می‌شود، بدون هیچ زحمت اضافه‌ای بدنم همچنان تا چند روز بیشتر از حالت عادی به سوزاندن کالری ادامه می‌دهد. وقتی دارم لباس می‌پوشم، علی‌رغم خستگی زیاد متوجه می‌شوم که بالاخره بعد از عمل کمرم می‌توانم برای اولین بار خم شوم. صبح روز بعد بدنم کمی گرفته است، اما بدون این که هر چند دقیقه احساس درد کنم می‌توانم راه بروم. بهبود شرایط بدنم تا دو روز ادامه دارد و بازگشت درد را حس نمی‌کنم. به علاوه احساس فوق‌العاده‌ای دارم و شکمم سفت‌تر شده است.

باید اعتراف کنم که XBODY قانعم کرد. فقط امیدوارم که زودتر آن را در یکی از باشگاه‌های نزدیک محل زندگی‌ام ببینم.