لاغری موضعی با ایکس بادی

قبل از باشگاه و بعد باشگاه چی بخوریم؟
سپتامبر 25, 2020
دستگاه EMS چیست؟
دستگاه EMS چیست؟
اکتبر 9, 2020

لاغری موضعی با ایکس بادی

لاغری موضعی با ایکس بادی

لاغری موضعی با ایکس بادی

 

اساس کار ایکس بادی برای لاغری موضعی تحریک الکتریکی عضلات (Electric muscle simulation-EMS) است. در تکنیک EMS یک منبع دیگر غیر از مغز عضلات را به صورت الکتریکی تحریک می کند. در این شرایط عضلات واکنش نشان داده و منقبض می شود.با ای ام اس پلاس همراه باشید.

لاغری موضعی با ایکس بادی (X-Body)
همه ما از مزایای ورزش کردن برای کاهش وزن اصولی و سلامت بدن مطلع هستیم. انواع دستگاههای ورزشی که به تقویت موضعی عضلات بدن می ­پردازند، طرفداران خود را پیدا کرده ­اند. یکی از سیستم های ورزش های مدرن و جامع در زمینه تقویت عضلات ورزش ایکس بادی است. در ادامه با این ورزش مفید و موثر برای لاغری موضعی بیشتر آشنا می­ شویم.

لاغری موضعی با ایکس بادی

لاغری موضعی و ایکس بادی

اساس کار این سیستم ورزشی تحریک الکتریکی عضلات (Electric muscle simulation-EMS) است. تحریک عضلات به روشهای قدیمی ­تر به این شکل بود که عضلات توسط پالسهایی که از طرف مغز ارسال می­ شدند، مورد تحریک قرار می­ گرفتند. در تکنیک EMS یک منبع دیگر غیر از مغز عضلات را به صورت الکتریکی تحریک می­ کند. در این شرایط عضلات واکنش نشان داده و منقبض می­ شوند.
در این ورزش فرد نوعی لباس مخصوص جلیقه مانند (لباس ایکس بادی) بر تن می­ کند که تعدادی کابل و الکترود به آن متصل است. این کابلها با دستگاه ایکس بادی در ارتباط هستند. زمانیکه دستگاه روشن می­ شود، از آن پالسهایی خفیف و دارای شدت پائین از طریق الکترودهای لباس ایکس بادی وارد بدن فرد می ­شود. به این ترتیب سرعت عضله سازی توسط ایکس بادی می­ تواند تا 5 برابر افزایش یابد. این به معنی این است که شما با استفاه از ایکس بادی کاری که باید در 9 ساعت تمرین عضله انجام می­ دادید، در 2 جلسه 20 دقیقه ­ای انجام دهید. جالب است نه؟

استفاده از ایکس بادی دارای کاربردهای گسترده­ ای است. از جمله می­ توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- کاربرد ورزشی:
ایکس بادی یکی از بهترین انواع ورزش برای همه افرادی است که با درجات گوناگون از مبتدی تا حرفه ­ای ورزش می­ کنند، که در کنار رژیم ورزشی مناسب زیر نظر دکتر تغذیه می تواند کاهش وزن سریع تر و عضله سازی بهتری ایجاد کند.

2- لاغری موضعی:

یکی از تکنیکهای ساده و مفید برای لاغری موضعی و از بین بردن چربی های ناخواسته که در بدن انباشته شدند.
اما اینکه ایکس بادی چگونه باعث لاغری موضعی می­ شود، باید بدانید که افزایش حجم عضلات با چربی ها چه می­ کند؟ در ایکس بادی تحریک عضله سازی و درگیر کردن چندین عضله به صورت همزمان صورت می­ گیردکه برای کاهش وزن بسیار مفید است. در واقع با تقویت عضلات، سوخت و ساز در بدن افزایش می­ یابد. بله، تعجب نکنید. عضلات نقش مهمی در میزان متابولیسم بدن دارند. بنابراین هر چه حجم عضلات بدن بیشتر باشد، کالری سوزی نیز افزایش خواهد یافت. اما توجه داشته باشید که عضله سازی لزوما با کاهش وزن همراه نیست. در واقع 2 کیلو عضله و 2 کیلو چربی با وجودی که وزن یکسانی دارند، اما ظاهر یکسانی ندارند. چراکه عضله نسبت به چربی فضای کمتری اشغال می­ کند و نسبت به چربی جمع و جور تر است. با توجه به این نکته، ممکن است فرد با وجود ثابت ماندن وزنش اندامی باریک پیدا کند و به اصطلاح سایز کم کند.

3- افزایش چربی سوزی
با این روش در هر جلسه 20 دقیقه ای حدود 700 کالری خواهید سوزاند. بعد از اتمام تمرینات ایکس بادی نیز متابولیسم افزایش یافته بدن تا حدود 48 ساعت باقی خواهد ماند. به طوری که بعد از 48 ساعت میزان کالری سوزانده شده برای بدن مقدار زیادی خواهد بود.

4- جلوگیری از پوکی استخوان
عدم نیاز به انجام ورزشهای سنگین بدنسازی و عدم فشار به بدن در افرادی که دچار آسیب دیدگی هستند.
با وجودیکه برخی تصور کنند، پالسهای الکتریکی ایکس بادی ممکن است روی ضربان قلب تاثیر بگذارد باید گفت که این تصور اشتباه است. در واقع پالسهای الکتریکی ایکس بادی تنها بر روی عضلات اسکلتی بدن اثر می­کنند و هیچ تاثیر منفی بر روی قلب ندارند.

5- پزشکی وسلامت
از جمله مواردی که EMS برای بهبود آن استفاده می­ شود، شامل دردهای مفصلی و اعصاب است.

مزایای ایکس بادی
1- زود اثر است و در مدت زمان کوتاهی می­ توان تغییرات محسوسی را در بدن مشاهده کرد.
2- بر خلاف بسیاری از روشهای لاغری موضعی هیچ عارضه جانبی ندارد و برای همه قابل استفاده است.
3- تحریک عضله سازی توسط پالسهایی که به عضلات وارد می­شود.
4- ایجاد هماهنگی عصب و عضله

نکات مراقبتی در ایکس بادی
استفاده از ایکس بادی گرچه آسان است اما باید توسط یک متخصص تغذیه و کارشناس ورزش و آشنا به دستگاه انجام شود. چرا که چنانچه پالسهای الکتریکی که به بدن وارد می­ شود، از یک حد مشخصی بیشتر باشد، موجب تحریک پذیری بیش از حد عضلات و انقباض و سفت شدن آنها می­ شود. این مسئله می­ تواند در نهایت به پارگی عضلات بیانجامد.