مزایای استفاده از ورزش ایکس بادی در باشگاه ورزشی ای ام اس پلاس
ژانویه 30, 2023
فواید ورزش ایکس بادی
ورزش ایکس بادی متد EMS چیست و چه فوایدی دارد؟
آگوست 12, 2023
نمایش همه

فواید ماساژ ریلکسی

فواید ماساژ ریلکسی

فواید ماساژ ریلکسی

فواید ماساژ ریلکسی : ماساژها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آنها به روش های مختلفی انجام شده و فواید متنوعی نیز دارند. بدیهی است که برای انتخاب بهترین نوع ماساژ، ابتدا باید نیازهای بدن خود را بشناسید. در این مقاله می خواهیم یکی از انواع ماساژها را با هم بررسی کنیم و اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. پس تا انتها با ما همراه باشید در ای ام اس پلاس

انواع ماساژ ریلکسی

ریلکس کردن انسان را به یاد فعالیت های ذهنی می اندازد. ریلکسی می تواند تاثیر مستقیمی بر سلامت جسم و روان داشته باشد و عدم حضور این آرامش در زندگی فرد، می تواند مانع از انجام فعالیت های روزانه و منجر به اضطراب شود. برای رسیدن به آرامش جسمی و روحی، روش های متنوعی وجود دارد که یکی از این چندین روش، ماساژ قسمت های مختلف بدن می باشد که می تواند با آرامشی فوق العاده برای جسم و روح همراه باشد. قبل از هر چیز باید خاطر نشان کنیم که ماساژ ریلکسی، یک نوع خاص از ماساژ با حرکاتی خاص نیست، بلکه هر نوع ماساژ که با هدف آرامش فرد صورت گیرد، ماساژ ریلکسی نام دارد.

فواید ماساژ ریلکسی

فواید ماساژ ریلکسی

بهترین ماساژها برای ریلکس شدن کدامند؟

آروماتراپی:

آروما واژه ای انگلیسی به معنی عطر و رایحه است. آروما تراپی نیز نوعی از ماساژ است که به کمک رایحه ی برخی گیاهان انجام می شود. این ماساژ آرامش بخش فواید بیشتری در مقایسه با ماساژهای معمولی دارد. اما این در حالی است که فرد به روغن ها یا اسانس های خاصی آلرژی نداشته باشد.

ماساژ به کمک صندلی های ماساژور:

احتمالا همه ی شما تابحال صندلی های ماساژور را از نزدیک دیده اید. این صندلی ها گزینه ی بسیار مناسبی برای ماساژ هستند زیرا حرکات ماساژی که روی بدن فرد انجام می دهند کاملا اصولی است. یکی دیگر از محاسن این صندلی ها این است که شما می توانید در هر زمانی که بخواهید این ماساژها را دریافت کنید. روند ماساژ با صندلی های ماساژور بین 10 الی 15 دقیقه طول می کشد. صندلی های ماساژور را می توان از فروشگاه های معتبر حضوری یا آنلاین تهیه کرد.

ماساژ سوئدی:

یکی از بهترین و معروف ترین نوع ماساژ برای ریلکس شدن ماساژ سوئدی است. این نوع ماساژ ترکیبی از حرکات مختلفی است مانند سایش، ضربات طولانی و آرام و ورزیدن عضلات.

فواید ماساژ ریلکسی

فواید ماساژ ریلکسی

ماساژ به کمک سنگ داغ:

اگرچه که این نوع ماساژ در ایران مرسوم نیست و شاید نتوان شرایطی برای انجام آن در ایران پیدا کرد اما یکی از بهترین نوع ماساژ های ریلکسی است. در این ماساژ، سنگ های به خصوصی که گرم هستند در نقاط مختلفی از کمر قرار داده می شوند و به کمک تکنیک های خاص، آرامش برای شما به همراه می آورند.

ماساژ ریلکسی چه فایده هایی دارد؟

انجام ماساژهای ریلکسی فواید جسمی و روحی متعددی دارد که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

ماساژ و کاهش استرس:

یکی از مهم ترین فایده های ماساژ، دور کردن استرس و اضطراب از فرد است. تنها کافیست تا یک بار ماساژ ریلکسی را امتحان کرده تا خودتان متوجه این امر شوید.

ماساژ و کاهش فشار خون:

افرادی که با مشکل فشار خون دست و پنجه نرم می کنند می توانند با کمک گرفتن از ماساژ ریلکسی، بدن خود را به حالت عادی بازگردانند.

آرامش در عضلات:

در قسمت های مختلف عضلات بدن ممکن است به دلایل متعددی تنش هایی وجود داشته باشد که انواع ماساژهای ریلکسی باعث رفع آن می شوند.

ارتقای سیستم گردش خون:

انواع ماساژهای ریلکسی باعث بالا رفتن گردش خون و بهتر شدن اکسیژن رسانی در بدن می شوند.

تقویت و بهبود سیستم ایمنی:

سیستم ایمنی وظیفه ی مقابله با انواع بیماری ها در بدن را بر عهده دارد. انواع ماساژهای ریلکسی باعث بالا رفتن کیفیت سیستم ایمنی بدن می شوند.

فواید ماساژ ریلکسی

فواید ماساژ ریلکسی

سخن پایانی

در این مقاله با ماساژهای ریلکسی و برخی از فواید آنها آشنا شدیم. شاید شما هم با خواندن این مطلب به این نتیجه رسیده باشید که دریافت ماساژ هفتگی یا ماهانه می تواند فواید زیادی برای تان داشته باشد. از این رو بهتر است از این ماساژها غافل نشده و در روتین زندگی تان قرارشان دهید. متشکریم که تا پایان مقاله همراه ما بودید.