5 راه برای افزایش تمرکز و کاهش حواس پرتی در حین ورزش

Xbody با پدهای الکتریکی، ۱۵۰ برابر بیشتر از عضلات شما کار می‌کشد…
آگوست 14, 2019
ورزش و تناسب اندام با XBody از نظر مجله Sloan
آگوست 24, 2019

5 راه برای افزایش تمرکز و کاهش حواس پرتی در حین ورزش

شما باید بیشترین بهره را از مدت زمانی که در باشگاه هستید، ببرید! قبل از ورود به باشگاه باید حواس پرتی هایتان را دور بریزید. چرت زدن کافیست، الان وقت تمرکز و توجه است. در اینجا به معرفی 5 روش برای این کار می پردازیم.

چکیده

زمان مطلوب برای ورزش کردن را پیدا کنید. این زمان معمولا وقتی است که شما دارای بیشترین انرژی هستید.
• مجموعه ای از آهنگ های محبوب خود را جهت افزایش اشتیاق به ورزش تهیه کنید.
• با تمرکز روی تکنیک ها می توانید حواس پرتی خود را کم کنید.

هدف خود را مشخص کرده و آن را تجسم کنید

وقتی در باشگاه راه می روید، باید تصویری واضح از هدفتان را مجسم کنید؛ مثلا مسابقه ی پیش رو، پاهای قوی، کم کردن 10 پوند. هدف بلندمدت خود را فراموش نکنید، ولی اهداف کوتاه مدتی را نیز برای هر جلسه ی تمرین خود مشخص کنید؛ مثل 2 دقیقه بیشتر دویدن، سوزاندن 50 کالری بیشتر و یا هر چیز دیگری. فقط حواستان باشد که باید برای رسیدن به این اهداف نیز تلاش کنید. با دستیابی به اهداف کوتاه مدت هفتگی، رسیدن به هدف نهایی نیز کوتاه تر خواهد شد. ذهنتان را متمرکز کنید و اجازه ندهید هیچ چیزی شما را متوقف کند.

درست زمان بندی کنید

شنیده اید که می گویند “مشکلات سر کار خود را به خانه نبرید.” ؟ خب، آن ها را به باشگاه هم نیاورید! نگرانی راجع به اتفاقاتی که در طول روز برایتان افتاده اثر بدی روی جلسات تمرینیتان می گذارد. زمانی را هم برای اهداف تناسب اندام خود کنار بگذارید.
سلامتی و تناسب اندام یکی از اولویت های من است. ترجیح می دهم اول صبح که ذهنم آزاد است و انرژی خوبی دارم به ورزش بپردازم، قبل از آنکه هر اتفاق دیگری بیفتد!
زمان مطلوب برای ورزش کردن را پیدا کنید. این زمان معمولا وقتی است که بیشترین انرژی و نشاط را برای دستیابی به اهداف خود دارید. اگر فکر می کنید همچنین زمانی ندارید، انگیزه های خود را دوباره ارزیابی کنید.

استفاده از لیست آهنگ های محبوب

مجموعه ای از آهنگ های محبوب خود را جهت افزایش اشتیاق به ورزش تهیه کنید. قلب و عضلات خود را با ریتم آهنگ تنظیم کنید.

ورزش را در آغوش بگیرید

اگر به فرم ورزش کردن خود توجه نمی کنید، باید منتظر صدماتی در آینده نزدیک باشید. قبل از انجام هر حرکتی از نحوه ی اجرای صحیح آن آگاه شوید. با عضلاتی که در حین حرکت درگیر می شوند ارتباط برقرار کنید. با تمرکز روی تکنیک ها می توانید حواس پرتی خود را کم کنید، برای همین در باشگاه ها آینه نصب می کنند. از آن ها برای دنبال کردن روند پیشرفت و افزایش انگیزه استفاده کنید نه برای اینکه ببینید فرد پشت سرتان وزنه ی چند کیلویی می زند!

با هدف ورزش کنید

اگر برای ورزش خود برنامه نداشته باشید، فقط وقت خود را تلف خواهید کرد. در این صورت شما در را برای ورود حواس پرتی ها باز خواهید گذاشت. کاتالوگی برای بررسی حرکات خود داشته باشید، اینکه از چه ماشین هایی استفاده کرده اید، چه دمبل هایی زده اید و با چه سرعتی ورزش کرده اید.
روند ورزش خود را پیگیری کنید و با هدف و آگاهی از یک حرکت به حرکت دیگر بروید. اینکه یک جا بنشینید و دنبال این باشید که چه چیزی به درد شما می خورد، حسن خاصی ندارد.

نتیجه گیری

ورزش کردن باید با پیشرفت زیاد همراه باشد. اگر ندانید در چه وضعیتی هستید، نمی دانید به چه چیزی می خواهید برسید. برنامه ای سیستماتیک برای دست یابی به اهداف خود تنظیم کنید. وقتی در کنار قفسه ی دمبل ها ایستاده اید و آپدیت های ESPN را نگاه می کنید، اگر کسی از شما بپرسد: “آیا کمک می خواهید؟” بدانید که تمرکزتان را از دست داده اید.